سنا
1400/07/20
13:00
«شیمیایی»ها در صدر نشست

در جریان معاملات امروز (سه‌شنبه، بیستم مهر ماه)، شاخص کل بورس تهران با کاهش ۳۸ هزار و ۷۷۲ واحدی به رقم یک میلیون و ۴۱۸ هزار واحد رسید و شاخص هم‌وزن با ۱۲ هزار و ۱۸۴ واحد کاهش، رقم ۴۰۱ هزار و ۵۷۴ واحد را به ثبت رساند.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، برپایه معاملات چهارمین روز معاملاتی هفته، بیش از ۵ میلیارد و ۹۸۰ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۴۸ هزار و ۹۶۰ میلیارد ریال دادوستد شد .


شاخص بازار اول کاهش ۳۰ هزار و ۹۹۶ واحدی و شاخص بازار دوم، کاهش ۷۰ هزار و ۳۳ واحدی را تجربه کردند .


همچنین گروه شیمیایی با ۶۹ هزار و ۱۹۷ معامله به ارزش ۵ هزار و ۵۸ میلیارد ریال، گروه فراورده های نفتی با ۳۵ هزار و ۵۶۲ معامله به ارزش ۴ هزار و ۴۷۲ میلیارد ریال، گروه فلزات اساسی با ۶۸ هزار و ۴۸۶ معامله به ارزش ۳ هزار و ۸۲۱ میلیارد ریال، گروه خودرو با ۵۱ هزار و ۷۴۱ معامله به ارزش ۳ هزار و ۵۰۲ میلیارد ریال و گروه مواد دارویی با ۲۶ هزار و ۵۱۲ معامله به ارزش ۲ هزار و ۱۸۴ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند .


شرکت آلومینیوم ایران با ۹۶ واحد، گروه صنایع کاغذ پارس با ۳۷ واحد، شرکت مهندسی نصیر ماشین با ۳۰ واحد، شرکت داروسازی روز دارو با ۲۸ واحد و شرکت نامین سرمایه امین با ۲۷ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشتند .


در مقابل، شرکت صنایع پتروشمی خلیج فارس با ۳ هزار و ۴۲۸ واحد، شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی با یک هزار و ۹۴۳ واحد، شرکت فولاد مبارکه اصفهان با یک هزار و ۷۵۰ واحد، شرکت ملی صنایع مس ایران با یک هزار و ۶۹۲ واحد و شرکت معدنی و صنعتی گل گهر با یک هزار و ۵۱۸ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند.


انتهای خبر

0
0