همفکران
1400/05/12
09:10
تغییر سهام سهامداران عمده / خرید و فروش های کم جان

در تصویر زیر تحرکات حقوقی‌ها و بازار گردان ها را طی دادوستدهای روز معاملاتی گذشته مشاهده می‌کنید...


گروه بانکی‌ها دیگر همانند یک ماه گذشته مورد استقبال واقع نمی شوند، اما این گروه همچنان مورد توجه حقوقی ها است و همه روزه شاهد خرید و فروش هایی در این گروه هستیم، صندوق بازارگردانی امید لوتوس پارسیان که طی این هفته ۴۰ میلیون از سهام بانک پارسیان را بفروش رسانده بود، در روز دوشنبه بیش از ۲۱ میلیون از سهام بانک پارسیان را خریداری کرده.


صندوق بازار گردانی بانک تجارت نیز ۴۴ میلیون از سهام بانک تجارت، صندوق بازار گردانی دی ۳۰ میلیون از سهام بانک دی و همچنین صندوق بازار گردانی گروه گردشگری نیز بیش از ۳ میلیون سهام بانک گردشگری را خریداری کردند اما قابل‌توجه است که بانک دی در اقدامی ۱۵ میلیون از سهام تولید نیروی برق دماوند را بفروش رساند.


اما دیروز گویا استقبال چندانی از برکت شکل نگرفته و خریدوفروش خاصی در این شرکت دیده نمی‌شود در همین راستا به‌طور کل خریدوفروش خاصی در گروه دارویی‌ها نیز وجود نداشته است.


در گروه سیمانی‌ها نیز، سیمان دورود پس از پشت سر گذاشتن چندین روز فروش خریداری شد، صندوق صبا گستر نفت و گاز تامین که برای دومین روز پیاپی خریدار این سهم بود که روز دوشنبه بیش از یک‌میلیون سهام سیمان دورود را خریداری کرد.



اما در فولادی‌ها، شخص حقیقی اقدام به فروش ۱۰ میلیون سهام تولیدی فولاد سپید فراب کویر کرد، همچنین شرکت ارزش‌آفرینان میلاد نیز یک‌میلیون از سهام توسعه بازرگانی آهن و فولاد میلاد را خریداری کرد.


قابل‌توجه است که شرکت صبا میهن بیش از ۳۲۵ میلیون از سهام ملی صنایع مس را بفروش رساند، اما صندوق سرمایه‌گذاری گنجینه زرین‌شهر که روز گذشته نیز اقدام به خرید اپال کرده بود، روز دوشنبه نیز ۳ میلیون از سهام فرآوری معدنی اپال کانی پارس و صندوق اختصاصی بازار گردانی پاداش نیز ۴ میلیون از سهام اعتباری ملل را خریداری کردند.


شرکت صادرفر که روز گذشته بیش از ۱۴ میلیون از سهام پالایش نفت اصفهان را خریداری کرده بود در اقدامی دیگر بیش از ۲۸ میلیون از سهام این شرکت را خریداری کرد.


در شرکت‌های تامین سرمایه شرکت اعتباری ملل که روز یکشنبه بیش از ۳۳ میلیون از سهام تامین سرمایه نوین را خریداری کرده بود مجددا بیش از ۲ میلیون سهام این مجموعه را خریداری کرد.


روز معاملاتی گذشته، موسسه صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر ۲۸ میلیون از سهام صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس و ۲۳ میلیون سهام سرمایه‌گذاری صدر تامین را خریداری کرد.


انتهای خبر

0
0