مبین تحلیل
1399/09/18
14:02
گزارش_بازار 18 آذر 1399 🔸امروز شاخص کل با افت 5.5 هزار واحد روبرو بود البته میزان افت بیش از این مقدار بود که به لطف باز شدن #فملی که منجر ب...

گزارش_بازار




۱۸ آذر ۱۳۹۹



🔸امروز شاخص کل با افت ۵.۵ هزار واحد روبرو بود البته میزان افت بیش از این مقدار بود که به لطف باز شدن #فملی که منجر به تاثیر مثبت ۱۰ هزار واحدی بر بازار شد . افت نسبتا بالا بازار کمتر محسوس شد البته شایان ذکر است تنها دو نماد #فارس و #شستا بیش از ۵ هزار واحد تاثیر منفی تو بازار داشتند اگر این نماد بسته بودند شاخص امروز مثبت بود #فارس #شستا #کگل #شپنا #تاپیکو #شتران بیش از ۱۰ هزار واحد تاثیر منفی بر شاخص وزنی ارزشی یا همان شاخص کل داشتند .



🔸شاخص هم وزن امروز هم مثبت بود به شکلی باید عادت کنیم به این که بازار بدون سهام شاخص ساز نیز جریان دارد و باید به شرکت های با اندازه بازار متوسط و کوچک امیدوار بود .



🔸ارزش معاملات امروز بازار ۱۷ هزار میلیارد گزارش شده است که اگر معیار را بر حسب قیمت های آخرین معامله در نظر گرفت ارزش معاملات امروز حدود ۳۰ میلیارد بیشتر از میانگین قیمت امروز می باشد که این امار نشان دهنده توجه به بازار در ساعت های انتهای بازار بوده است (#نشانگر_مطلوب) ۱۶.۶ میلیارد برگه سهام امروز معامله شده است که حدود ۱۵ میلیارد سهم خرید حقیقی ها بوده است . اختلاف تراز خرید حقیقی و فروش حقیقی ها ۱۲ میلیون برگه سهام می باشد (#نشانگر_مطلوب ) اما ورود پول حقیقی در حدود ۱۸۰ میلیارد تومان نسبت به خروج پول دیروز نیز یک #نشانگر_مطلوب بازار امروز بوده است .



🔸تعداد نمادهای که امروز تراز حقیقی ورود به سهم نسبت به خروج از سهم مثبت بوده است ۲۴۲ نماد می باشد که نسبت به ۱۸۶ نماد دیروز رشد قابل توجهی داشته است . تعداد نمادهای که سرانه خرید آن بیش از سرانه فروش بوده است ۳۵۱ نماد می باشد (#نشانگر _مطلوب ) در حالی که دیروز ۲۸۰ نماد بورسی بوده است .



🔸ورود هر معامله حقیقی با میانگین ۲۷ میلیون و خروج با میانگین ۱۷.۴ میلیون تومان اختلاف ۱۰ میلیون تومانی نیز یک (#نشانگر_مطلوب )بازار امروز بوده است شایان ذکر است تعداد نمادهای مورد معامله امروز ۵۹۶ نماد می باشد .



🔸اتفاقات موثر بازار امروز باز شدن نماد #فملی با پایانی حدود ۱۵ درصد مثبت ،باز شدن نماد #کیسون و خبرهای در مورد افزایش سرمایه دو نماد #شبریز و #شبندر همچنین خبرهای سیاسی مربوط به بازگشت به برجام آمریکا بدون پیش شرط می باشد .



📍 #سیدکو #فمراد #ثغرب #فروی #وشمال حجم مشکوک امروز بازار را به خود اختصاص داده اند.




📍 #ساروج #شجم #خودکفا #کوثر #شکبیر بیشترین سرانه خرید را داشته اند.



📍 #شسینا #کتوکا #بموتو #غگیلا #رافزا خریداران حقیقی سهم با قدرت بسیار بالاتری نسبت به فروشندگان سهم وارد سهم شده اند.



📍#گدنا #اعتلا #کگهر #سفارس #وکار بالاترین تراز حقیقی مثبت را داشتند.




📍#گدنا #اعتلا #سفارس #وکار #وتعاون ورود پول حقیقی داشته است.




➖➖➖➖➖

انتهای خبر

0
0