آکادمی هلاکوئی
1400/10/26
00:10
دستگیری اعضای گروه باج افزار Revil به درخواست ایالات متحده، توسط روسیه!

سرویس امنیت فدرال فدراسیون روسیه (FSB) به گروه…

سرویس امنیت فدرال فدراسیون روسیه ( FSB ) به گروه جنایات سایبری رویل ( Revil ) حمله کرد


روز جمعه، سرویس امنیت فدرال فدراسیون روسیه ( FSB ) اعلام کرد که حملاتی را علیه Revil در مسکو، سن پترزبورگ، لنینگراد و مناطق لیپتسک به همراه اداره تحقیقات وزارت امور داخلی ( MVD ) انجام داده است. ماموران اجرای قانون، ۲۵ آدرس را بازرسی و ۱۴ نفر از اعضای متهم به جنایت سازمان یافته را بازداشت کردند.


وجوهی به ارزش بیش از ۴۲۶ میلیون روبل (۵.۶ میلیون دلار) از جمله ارزهای دیجیتال، ۶۰۰۰۰۰ دلار و ۵۰۰۰۰۰ یورو و همچنین کیف پول های رمزنگاری، تجهیزات رایانه ای مورد استفاده برای ارتکاب جنایات و ۲۰ وسیله نقلیه گران قیمت خریداری شده با پول به دست آمده از فعالیت های مجرمانه توقیف شد. FSB در بیانیه مطبوعاتی تاکید کرد:


“در نتیجه اقدامات مشترک FSB و MVD ، جامعه جنایی سازمان یافته از بین رفت و زیرساخت اطلاعاتی مورد استفاده برای مقاصد جنایی خنثی شد.”


FSB افزود: “افراد دستگیر شده، نرم افزارهای مخرب را توسعه داده و سرقت وجوه از حساب های بانکی خارجی را سازماندهی کرده اند. مقامات روسی ادعا می کنند که ترکیب کامل Revil و دخالت اعضای آن در گردش غیرقانونی وسایل پرداخت و فعالیت های غیرقانونی مستند را ایجاد کرده اند.”


استقبال آمریکا از اقدامات روسیه علیه هکرها


آژانس اصلی اجرای قانون روسیه همچنین گفت که این عملیات به درخواست مقامات مربوطه ایالات متحده انجام شده است که اطلاعاتی در مورد رهبر فرضی Revil و نقش وی در حملات به شرکت های خارجی با فناوری پیشرفته از طریق نرم افزارهای مخرب مورد استفاده برای رمزگذاری داده ها و اخاذی پول برای رمزگشایی آن به اشتراک گذاشته است.


خبرگزاری روسی اینترفاکس( The Russian Interfax ) گزارش داد که دادگاه تورسکوی مسکو( Tverskoy Court of Moscow )، دو روس، رومن مورومسکی( Roman Muromsky )، کارآفرین و توسعه‌دهنده وب ۳۳ ساله بدون محکومیت قبلی، و آندری بسونوف( Andrei Bessonov )، هکر ادعایی Revil را تا ۱۳ مارس(۲۳ اسفند ۱۳۹۹) در بازداشت نگه داشته است. آنها به ارتکاب جرایم طبق بخش ۲ ماده ۱۸۷، “گردش غیرقانونی وسایل پرداخت” قانون کیفری روسیه، متهم شده اند. MVD از دادگاه خواسته است تا اقدامات مشابهی را علیه سه زندانی دیگر انجام دهد.


Revil مقصر حملات باج‌افزار ارز دیجیتال در ایالات متحده است، از جمله موردی که در Colonial Pipeline که در ماه می گذشته(اردیبهشت) باعث کمبود گاز در ساحل شرقی آمریکا شد. عاملان آن از نرم‌افزار رمزگذاری دارکساید ( Darkside ) استفاده کردند که گمان می‌رود توسط این گروه توسعه داده شده است. همانطور که رویترز در ماه ژوئن(خرداد) گزارش داد، مورد دیگر، حمله به بزرگترین شرکت بسته بندی گوشت جهان، JBS بود.


FSB در بیانیه خود خاطرنشان کرد که روسیه نتایج این عملیات را به مقامات آمریکایی اطلاع داده است. ایالات متحده از این دستگیری ها استقبال کرد و رویترز به نقل از یک مقام ارشد اعلام کرد: «ما می دانیم که یکی از افرادی که امروز دستگیر شد، مسئول حمله به Colonial Pipeline در بهار گذشته بود. یک منبع آگاه به اینترفاکس گفت که روسیه هیچ یک از اعضای Revil را که تابعیت روسیه دارند، به ایالات متحده مسترد نمی کند.



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی‌باشد .


منبع: news.bitcoin


انتهای خبر

0
0