سنا
1401/07/06
08:30
رکود اقتصاد جهانی، بازارهای سرمایه را نگران کرده است

شاهرخ شریعتی گفت: رکود اقتصاد در چین، اروپا، آمریکا و اقتصادهای بزرگ تمام بازارهای سرمایه دنیا را نگران کرده و موجب کاهش تقاضا در همه بازارها شده که امیدواریم با اقدامات اساسی به نقطه تعادل برسند.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) ، شاهرخ شریعتی کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه خوشبختانه شرکت‌های بورسی ارزنده هستند اما وجود عوامل نگران کننده باعث بی‌انگیزگی بسیاری از سهامداران شده به بورسان گفت: وجود عوامل نگران کننده حجم معاملات را کاهش داده و بازار را نسبت به آینده نگران کرده است.


وی یکی از مهم‌ترین نگرانی‌ها را تغییر قیمت حامل‌های انرژی عنوان کرد و افزود: اگر با افزایش نرخ برق و گاز روبرو باشیم، این موضوع روی عایدی شرکت‌ها تاثیر بسیار خواهد گذاشت. همچنین عامل دیگری چون احیای برجام و یا عدم احیای آن نیز بر این نگرانی‌ها و نااطمینانی‌ها افزوده شده است.


وی ادامه داد: در صورتی که ریسک‌های مورد اشاره برطرف شود، که به طور عمده گذر زمان تعداد ریسک‌ها را کاهش خواهد داد، ابهامات دیگر بازار سرمایه حل شده و بازار به حرکت پررونق خود ادامه می‌دهد.


این کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: تا زمانی که نااطمینانی بر فضای بازار سرمایه حاکم باشد، رغبت زیادی برای خرید سهم وجود نخواهد داشت و نقدینگی تمایلی به سوی بازار از خود نشان نمی‌دهد.


شریعتی با بیان اینکه رکود اقتصاد جهانی شاخص فلزات اساسی را کاهش داده است، عنوان کرد: رکود اقتصاد در چین، اروپا، آمریکا و اقتصادهای بزرگ تمام بازارهای سرمایه دنیا را نگران کرده و موجب کاهش تقاضا در همه بازارها شده که امیدواریم با اقدامات اساسی به نقطه تعادل برسند.


این کارشناس در پایان به بررسی تکنیکالی کامودیتی‌ها و متغیرهای اقتصاد کلان پرداخت و در این باره یادآور شد؛ طبق تحلیل‌ها، به نظر می‌رسد که در حال حاضر در میان مدت اکثر صنایع روندی کاهشی دارند و کامودیتی‌ها نیز به واسطه اقتصاد جهانی به سمت یک رکود حرکت می‌کنند. در این بین صنعت زراعی و حمل‌ونقل شرایط بهتری را دنبال می‌کنند.


انتهای خبر

0
0