دنیای اقتصاد
1400/09/10
18:03
تامین مالی جمعی 🟠 هر فعالیت اقتصادی که بخواهد آغاز شود، نیازمند منابع مالی است که باید به نحوی تامین شود تا اهداف آن فعالیت تحقق یابد. یکی از روش‌...

تامین مالی جمعی



🟠 هر فعالیت اقتصادی که بخواهد آغاز شود، نیازمند منابع مالی است که باید به نحوی تامین شود تا اهداف آن فعالیت تحقق یابد. یکی از روش‌های تامین مالی، «تامین مالی جمعی» است. تامین مالی جمعی، عبارت است از جمع‌‌‌آوری منابع مالی موردنیاز یک پروژه از محل سرمایه‌‌‌های خرد تعداد زیادی سرمایه‌گذار.



🟠 در دنیای امروز، این فرآیند معمولا بر بستر اینترنت اتفاق می‌‌‌افتد. به عنوان مثال، هر گردشگر برای خرید دوربین عکاسی، از دنبال‌کنندگان در صفحه شبکه اجتماعی خود درخواست کمک می‌کند تا بتواند دوربین مورد نظر را خریداری و در ازای آن، از محل‌‌‌هایی که بازدید می‌کند، عکاسی و آنها را منتشر کند یا وقتی در یک محله، یک نفر قصد ازدواج دارد و توانایی تهیه جهیزیه را ندارد، همسایه‌‌‌ها دست به دست هم می‌دهند و اقدام به جمع‌‌‌‌‌‌آوری هزینه‌‌‌های خرید جهیزیه می‌کنند.



🟠 اینها مثال‌‌‌های ساده‌‌‌ای از تامین مالی جمعی هستند. همان‌طور که در مثال‌‌‌‌ها اشاره شد، در این مدل، تعداد زیادی از سرمایه‌گذاران، سرمایه‌های خرد را تامین می‌کنند. در این پرونده از باشگاه اقتصاددانان به بررسی تامین مالی جمعی از ابعاد مختلف پرداخته‌ایم.



کانال رسمی روزنامه دنیای اقتصاد




yun.ir/۷zflw۹

انتهای خبر

0
0