فرارسانه
1401/05/29
12:43
💢نرخ بهره همچنان ابزار اصلی فدرال رزرو برای تثبیت قیمت‌ها🧮 📈نرخ بهره فدرال رزرو ممکن است باز هم بالاتر رود. به گزارش مدیریت ارتباطات فرابورس ای...

💢 نرخ بهره همچنان ابزار اصلی فدرال رزرو برای تثبیت قیمت‌ها🧮



📈نرخ بهره فدرال رزرو ممکن است باز هم بالاتر رود.



به گزارش مدیریت ارتباطات فرابورس ایران ، سی ان ان مانی به نقل از مری دالی رئیس فدرال رزرو سان‌فرانسیسکو نوشته است که افزوده شدن نیم یا سه چهارم درصدی نرخ بهره در سپتامبر می‌تواند راه حلی منطقی برای کاهش تورم باشد.



📊این اقدام، دنبال‌کننده افزایش ۷۵ صدم درصدی پی‌درپی است که فدرال رزو برای مهار تورم بسیار شدید به کار گرفت. نرخ بهره در نتیجه این موضوع در بالاترین سطح ۴۰ ساله قرار گرفت.



💵شاخص قیمت مصرف‌کننده ماه گذشته، که معیاری کلیدی محسوب می‌شود نشان می‌دهد که روند افزایشی قیمت‌ها در ماه گذشته، کمی آرام گرفته است. قیمت مصرف‌کننده ماه گذشته افزایشی ۸.۵ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته را نشان می‌داد که از نرخ ۹.۱ درصدی ماه ژوئن سرعت کندتری داشت. اما ماری دالی به سی ان ان می‌گوید: «کمی تسکین‌بخش است و مشاهده این وضعیت برای من بسیار خوشایند بود، اما رویش حساب نمی‌کنم. ما در بانک مرکزی برای اینکه قیمت‌ها را به ثبات برسانیم کار زیادی در پیش داریم.»



👩💼دالی فکر نمی‌کند فدرال رزرو به این زودی‌ها افسار افزایش نرخ بهره را بکشد. او پیش‌بینی می‌کند که این سیاست‌ها حداقل تا ۲۰۲۳ تداوم یابد ولی اعتقاد دارد اگرچه سرمایه‌گذاران وال‌استریت موافق نیستند، این در نهایت چیز خوبی است.


او می‌گوید: «در بازار با درک کافی در این زمینه روبرو نیستیم اما به نظر می‌آید مصرف‌کنندگان درک می‌کنند.»



💸مصرف‌کنندگان به بانک مرکزی وابسته هستند تا نوسانات غیرضروری رخ ندهد. به عنوان صاحب کسب و کار یا مصرف‌کننده، بدترین چیزی که می‌تواند برای شما اتفاق بیافتد این است که قیمت‌ها به سرعت بالا بروند و بعد پایین بیایند. این به نوعی هشدارآمیز و موجب نااطمینانی است.



🏢دالی می‌گوید استراتژی مبتنی بر افزایش و سپس نگه‌داشت نرخ بهره، به صورت تاریخی برای فدرال رزرو جواب داده است. بانک مرکزی فعالانه در تلاش است نسبت به مسیر قوز شکل نرخ بهره که امسال به شدت بالا رفته و سال بعد به شکل تهاجمی پایین بیاید هشدار دهد.



🧮همچنان آنچه که پیش روز فدرال رزرو است، بندبازی بین تحریک تورم و افزایش نرخ بهره از یک سو و ترس رکود عمیق که در ماه‌های اخیر در حال رشد بوده، از سوی دیگر است. دالی البته چنین احتمالی را نمی‌بیند. او می‌گوید: «وقتی ما به جای بدترین سناریوی ممکن به داده‌ها نگاه می‌کنیم من احساس آرامش می‌کنم.» دالی خواهان این است که امریکایی‌ها به جای پرداختن به ترس‌ها که می‌تواند به «تاثیر انتظارات» منجر شود، واقعیت‌های جاری را ارزیابی کنند.



💳دالی می‌گوید: بازار کار اشباع است و تورم بسیار بالاست. فدرال رزرو متعهد است که از ابزارهایش برای بازگرداندن اقتصاد به مسیری باثبات استفاده کند. مسیری که در آن لازم نباشد مردم هر روز که از خواب بیدار می‌شوند نگران کاهش دستمزدهایشان باشند.



https://edition.cnn.com/۲۰۲۲/۰۸/۱۸/economy/mary-daly-fed



#فدرال_رزرو


#تورم


#اقتصاد_جهانی


#امریکا


#فرابورس



🆔@FaraRasane



انتهای خبر

0
0