دنیای اقتصاد
1401/06/05
09:31
بورس در محدوده حمایتی؟ 💠 بازار سهام در هفته گذشته شاهد دو نیمه نسبتا متفاوت بود؛ در ابتدای هفته، همگام با دریافت اخبار ابهام‌آلود از پاسخ ایالات‌م...

بورس در محدوده حمایتی؟



💠 بازار سهام در هفته گذشته شاهد دو نیمه نسبتا متفاوت بود؛ در ابتدای هفته، همگام با دریافت اخبار ابهام‌آلود از پاسخ ایالات‌متحده به پیشنهاد اروپایی احیای برجام و افت قیمت ارز در بازار آزاد، شاهد غلبه ‌فروشندگان بودیم، اما از روز سه‌شنبه با تثبیت دلار در کانال ۲۹‌هزار‌تومانی، جبران بخش عمده‌ای از افت قبلی میسر شد.



💠 به این ترتیب، شاخص‌کل در مقیاس هفتگی کاهش ۶/ ۰درصدی را ثبت کرد و ارزش معاملات روزانه سهام نیز بدون تغییر محسوس در کانال ۳ تا ۴‌هزار‌میلیارد ‌تومانی به نوسان خود ادامه داد.



💠 افت فرسایشی بورس تهران در حالی ادامه دارد که به لحاظ نموداری و بنیادی، زمینه‌های حمایت از بازار فراهم شده است. از منظر تکنیکی، محدوده یک‌میلیون و ۴۲۰‌هزار واحدی شاخص‌کل مقارن با حمایت‌هایی کلیدی است که شکست آن در کوتاه‌مدت دشوار به‌نظر می‌رسد.



💠 از نگاه بنیادی نیز با سقوط نسبت متوسط قیمت به درآمد به کانال ۶ واحدی، وضعیت ارزندگی سهام در محدوده‌ای قرار گرفته که به‌صورت تاریخی جذاب بوده و بازدهی معقولی را نصیب خریداران با نگاه میان‌مدت کرده، از این‌رو انتظار می‌رود به‌رغم حاکمیت جو رکود، بازار سهام بتواند در محدوده کنونی کف‌سازی مناسبی داشته باشد و منتظر محرک‌های رونق از جمله رفع تحریم‌های اقتصادی در کوتاه‌مدت بماند.



کانال رسمی روزنامه دنیای اقتصاد




https://b۲n.ir/j۹۲۱۳۳

انتهای خبر

0
0