بورس پرس
1399/11/11
10:39
برنامه هلدینگ سیمانی آماده عرضه اولیه برای توسعه بازارگردانی ۵ زیرمجموعه

مدیرعامل توسعه سرمایه و صنعت غدیر از برنامه‌ها برای توسعه بازارگردانی سهام پنج زیرمجموعه و آمادگی بازارگردانی سهام این هلدینگ بعد از عملیاتی شدن عرضه اولیه در بورس خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، محمدرضا سلیمیان از برنامه‌ها برای توسعه بازارگردانی سهام شرکت‌های تابعه در بازار سرمایه خبر داد و گفت: مجموعه سرمایه‌گذاری غدیر و تمامی هلدینگ‌های تابعه، نقش اثربخشی در صنعت و بازار سرمایه داشته و تلاش می‌شود همواره از پیشتازان در صنعت باشند.


وی افزود: این هلدینگ از پاییز سال جاری حمایت مستمری را از نقدشوندگی نمادهای "سپاها، سکرد، سدشت، سشرق، کفرآور" به عمل آورده است. مدیریت اصلی بازارگردانی سهام شرکت‌های سیمانی "سغدیر" توسط سرمایه‌گذاری آذر از شرکت‌های مدیریتی هلدینگ و فرآیند اجرایی آن توسط صندوق سرمایه‌گذاری اختصاصی بازارگردانی مهرگان (وابسته به گروه مالی ساتا) در حال انجام است.


این مقام مسیول ادامه داد: گروه سرمایه‌گذاری غدیر به عنوان سهامدار اصلی "سغدیر" ، آماده انجام بازارگردانی سهام این شرکت بعد از عملیاتی شدن عرضه اولیه سهام در بورس است.


سلیمیان عنوان کرد: شرکت‌های تابعه حدود ۲۰درصد از ارزش بازار ۷۰ هزار میلیارد تومانی صنعت سیمان را در بازار سرمایه در اختیار دارند و با توجه به ارزندگی سهام گروه و داشتن حاشیه سود مطلوب و بعضا بالاتر در برخی سهام، گروه قصد دارد در صورت نیاز نسبت به ارتقای تعهدات بازارگردانی اقدام کند.


به گفته وی، بازارگردان باید طبق الگوریتم‌ها و ساز و کارهای مدون معاملاتی، نقدشوندگی سهام و روان‌سازی حجم صف‌های خرید و فروش را تضمین کند امری که تابع شرایط کلی بازار و جو روانی و بطور کلی رفتار مالی فعالان بازار است. هرچند بازار در شرایط کنونی نیازمند بکارگیری سایر ابزارها برای تعادل بخشی در کنار رکن بازارگردان است.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0