اخبار سایت بورس تهران
1401/02/24
19:03
معاون توسعه شرکت بورس تهران گفت: نیروی انسانی مهمترین سرمایه بازارهای مالی

برخی از مهارت ها برای منابع انسانی فعال در بازار سرمایه مورد نیاز است که باید از طریق گنجاندن در ساختارها آموزش لازم داده شود و نیروی انسانی را در این جهت تقویت کنیم.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل بورس تهران، دکتر علی عباس کریمی معاون توسعه شرکت بورس تهران بابیان مطلب فوق گفت: به گزارش ایرنا، «علی عباس کریمی» امروز (شنبه) در سمینار جایگاه سرمایه انسانی در افق پیش روی بازار سرمایه به تحولات عظیم بازار سرمایه در سال‌های اخیر اشاره کرد و افزود: در سال های اخیر با رشد و توسعه بازارها، ابزارها و فناوری های مورد استفاده در بازارهای مالی، رویکرد سنتی استفاده از منابع انسانی با فرصت ها و چالش هایی همراه بوده است. وی خاطرنشان کرد: با تحولات سریع بازارهای مالی از یک سود استفاده از نیوری انسانی سنتی کاهش پیدا کرده است و از سوی دیگر دسترسی به نیروهای متخصص با چالش مواجه بوده است.


کریمی ادامه داد: معاملاتی در یک دهه گذشته با عددهای بسیار پایین و با سیستم های سنتی انجام می شد، اما اکنون معاملات به صورت آنلاین و از طریق نوآوری های پیشرفته در حال انجام است.معاون توسعه شرکت بورس اوراق بهادار تهران معتقد است که این تحولات و تغییرات در مهمترین سرمایه بازارهای مالی یعنی نیروی انسانی و مهارت های نیروی انسانی نشان داده می شود .


کریمی با اشاره به اینکه بسیاری از تغییرات بازار سرمایه رو به جلو در حال انجام است، گفت: تاکنون شاهد خدمات مبتنی بر نیروی انسانی بوده ایم و اکنون نیروی انسانی باید خود را با مهارت های جدید وفق دهد.


معاون توسعه شرکت بورس اوراق بهادار تهران تاکید کرد: برخی از مهارت ها برای منابع انسانی فعال در بازار سرمایه مورد نیاز است که باید از طریق گنجاندن در ساختارها آموزش لازم داده شود و نیروی انسانی را در این جهت تقویت کنیم، مسایلی مانند طراحی سامانه های هوشمند پیش معاملاتی، معاملاتی، نظارتی ، پسامعاملاتی در بازار سرمایه با استفاده از فناوری های نوین به ویژه هوش مصنوعی، آشنایی با انواع روش های حفظ امنیت کاربران در بسترهای نوین معاملاتی و توانایی طراحی و بازبینی الگوریتم های معاملاتی، نظارتی و تحلیل در بازار سرمایه، تقویت الگوریتم های معاملاتی ، الگوریتم های نظارتی و تحلیلی از جمله مواردی هستند که نیروی انسانی باید در جهت آنها حرکت کند و آموزش ببیند.


معاون توسعه شرکت بورس اوراق بهادار تهران معتقد است که امنیت سیستم های معاملاتی بسیار مهم است و نیروی انسانی آینده باید نسبت به آنها مجهز شود.


معاون توسعه شرکت بورس اوراق بهادار تهران با اشاره به اینکه مرکز مالی می تواند در حوزه منابع انسانی کمک کننده باشد، خاطرنشان کرد: در این زمینه باید ضمن ارائه راهکارها، نهادهایی به کار گرفته شوند که بتوانند در بازار سرمایه، آموزش های لازم را برای بهره گیری از فناوری های جدید فراهم کنند و به نیروهای تخصصی ارائه دهند.


وی ابراز امیدواری کرد در آینده با کمک این اقدامات، بازار سرمایه هوشمند، گسترش یافته، شفاف و به دور از دستکاری ها را داشته باشیم.



انتهای خبر

0
0