اخبار اکس نوین
1400/09/06
00:00
چرا اصلاح قیمت برای بیت کوین خوب است؟ تحلیلگران پاسخ می‌دهند

اکس نوین: اصلاح قیمت اخیر بیت کوین که آن را از اوج ۶۹۰۰۰ دلاری به زیر ۶۰۰۰۰ دلار رسانده همه را به وحشت انداخته است و باعث شده تا سرمایه‌گذاران باور کنند که بازار نزولی آغاز شده است. به نظر می‌رسید بیت کوین روز پنجشنبه برای شکستن مقاومت ۶۰۰۰۰ دلاری و صعود به بالاتر آماده می‌شود اما اخبار منتشرشده ناشی از کشف سویه جدید کرونا در آفریقای جنوبی که از قضا در مقابل واکسن نیز مقاوم است بازارهای مالی را فرو ریخت. در همین حال قیمت بیت کوین نیز کاهش یافت و به کانال ۵۵۰۰۰ دلار وارد شد. با این وجود، اصلاح قیمت بیت کوین پس از رالی چشمگیر اخیر…

اکس نوین : اصلاح قیمت اخیر بیت کوین که آن را از اوج ۶۹۰۰۰ دلاری به زیر ۶۰۰۰۰ دلار رسانده همه را به وحشت انداخته است و باعث شده تا سرمایه‌گذاران باور کنند که بازار نزولی آغاز شده است.


به نظر می‌رسید بیت کوین روز پنجشنبه برای شکستن مقاومت ۶۰۰۰۰ دلاری و صعود به بالاتر آماده می‌شود اما اخبار منتشرشده ناشی از کشف سویه جدید کرونا در آفریقای جنوبی که از قضا در مقابل واکسن نیز مقاوم است بازارهای مالی را فرو ریخت. در همین حال قیمت بیت کوین نیز کاهش یافت و به کانال ۵۵۰۰۰ دلار وارد شد.


با این وجود، اصلاح قیمت بیت کوین پس از رالی چشمگیر اخیر آن رخ داده است. رخ دادن اصلاح قیمتی پس از صعود امری طبیعی و مورد انتظار است اما تحلیلگران معتقدند این اصلاح قیمت خاص می‌تواند پیامدهای مثبتی را برای بیت کوین در آینده داشته باشد.


گزارش تحلیلگران BOOX Research در رابطه با وضعیت اخیر بازار نشان می‌دهد که افت قیمت اخیر، برای «سالم» ماندن بازار ضروری بوده و سرمایه‌گذاران باید قدردان آن باشند.


اگرچه خرس‌های بازار معتقدند بیت کوین سقف خود را تجربه کرده و اکنون نوبت کاهش قیمت رسیده است، تحلیلگران BOOX Research چنین نظری ندارند و معتقدند علیرغم کاهش ۲۰ درصدی قیمت، بازار هنوز به «زمستان کریپتو» نزدیک نشده است. به عقیده این تحلیلگران، سطح ۵۰۰۰۰ دلاری سطح روانی مهمی برای بیت کوین است که نشان می‌دهد روند این دارایی همچنان قوی و صعودی است.


به عقیده آنها، در صورتی که قیمت بیت کوین به زیر ۵۰۰۰۰ دلار کاهش پیدا کند، اصلاح قیمت شدیدی را شاهد خواهیم بود و قیمت احتمالا به ۳۰۰۰۰ دلار می‌رسد. با این حال برای شکسته شدن حمایت ۵۰۰۰۰ دلاری نیاز است تا اتفاق بزرگ پیش بینی نشده‌ای رخ دهد.


تحلیلگران BOOX Research پیش‌بینی گسترده صد هزار دلاری شدن بیت کوین که در ماه‌های اخیر توسط افراد متعددی گفته شده است را دوباره مطرح کرده‌اند. به عقیده آنها، بیت کوین مانع چندان زیادی در مسیر خود به سمت صد هزار دلار ندارد و تنها کافی است تا از مقاومت ۶۰۰۰۰ دلاری بالاتر برود تا بتواند اوج خود را دوباره آزمایش کند. پس از آن انتظار می‌رود این دارایی به ۷۵۰۰۰ دلار افزایش یابد و سپس تا سال آینده صد هزار دلاری شود.


علیرغم افت قیمت بیت کوین و هراس سرمایه‌گذاران، داده‌ها نشان می‌دهد که میزان بیت کوین موجود در صرافی‌ها به سطوح پایینی کاهش یافته است.


لارک دیویس، تحلیلگر و سرمایه‌گذار مطرح ارزهای دیجیتال اخیرا نموداری را به اشتراک گذاشته که نشان می‌دهد میزان بیت کوین ذخیره در کیف پول صرافی‌های متمرکز به پایین‌ترین سطح سه سال اخیر رسیده است. در حال حاضر، این میزان به طور قابل‌توجهی کمتر از اوایل سال ۲۰۱۹ است و برای اولین بار در ۴۰ ماه گذشته موجودی بیت کوین در صرافی‌ها به کمتر از ۲.۵ میلیون واحد بیت کوین کاهش پیدا کرده است.


منبع newsbtc و u.today


انتهای خبر

0
0