اقتصاد آنلاین
1400/06/13
11:37
سود ۴۳۰ میلیارد تومانی شستا/ ارزش بازاری شستا ۱۵ همت رشد کرد

با انتشار گزارش مرداد سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی، رشد ارزش بازاری و چند خرید و فروش این شرکت مشخص شد و سود هزار میلیارد تومانی از مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری شده خود کسب کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین ، با انتشار گزارش مرداد ماه شستا، ‌مشخص شد پرتفوی بورسی این هلدینگ ۱۵ هزار میلیارد تومان با رشد همراه شده است و به مرز ۱۶۸ هزار میلیارد تومان رسید. عمده این رشد، توسط افزایش ارزش در گروه محصولات شیمیایی با ۱۳ هزار میلیارد تومان ثبت شده است و در رتبه بعدی نیز گروه دارویی قرار دارند.


با نگاهی به این پرتفو مشخص می‌شود بیشترین سهم از پرتفو را گروه محصولات شیمیایی در اختیار دارد. این سهم حدود ۵۷ درصد از ارزش کل پرتفوی شستا است که از رقم ۹۵ هزار میلیارد تومان عبور کرده است. این در حالی است که سرمایه‌گذاری‌ها با حدود ۳۱ هزار میلیارد تومان و با سهم بیشتر از ۱۸ درصدی در رتبه دوم قرار گرفته است. در رده‌های بعدی سیمان، آهک و گچ با ۹.۲ درصد، استخراج کانه های فلزی با ۶.۴ درصد و حمل ونقل، انبارداری و ارتباطات با ۵.۶ درصد و مواد و محصولات دارویی با ۳.۳ درصد قرار دارند.


در پرتفوی غیربورسی این هلدینگ تغییری مشاهده نمی‌شود و سرمایه‌گذاری جدیدی انجام نشده است. در بخش بورسی اما با فروش اوراق مشارکت و سرمایه‌گذاری‌ها و خرید مواد و محصولات دارویی ارزش بازاری شستا تحت تاثیر قرار گرفته است. در مرداد، شستا یک میلیون و ۳۰۷ هزار برگه حق تقدم سهام سرمایه‌گذاری دارویی تامین را به قیمت هر برگه هزار ریال خریداری کرده است. در سمت فروش نیز، یک میلیون و ۳۵۴ هزار ورقه بدهی را به فروش رساند که سود حاصل از واگذاری آن کمتر از هشت میلیارد تومان شد. همچنین شستا در پنجمین ماه سال، ۵۴۲ میلیون برگه سهام سرمایه‌گذاری صبا تامین را به قیمت ۹۱۶ تومان به فروش رسانید که از این محل نیز ۴۲۵ میلیارد تومان سود شناسایی کرد.


در نتیجه خالص سود واگذاری‌های شستا در مرداد ماه به عدد ۴۳۳ میلیارد تومان رسید. همچنین شستا در این ماه سود هزار و ۳۰ میلیارد تومانی از مجامع شرکت‌های تاپیکو، تاصیکو، تیپیکو، ملی نفتکش ایران و مدیریت توسعه انرژی تامین درآمد بدست آورد.



1
انتهای خبر

0
0