صکوک
1399/09/08
09:51
عرضه صکوک اجاره ۱۲ هزار میلیارد ریالی گل گهر

با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار، صکوک اجاره شرکت معدنی و صنعتی گل گهر (سهامی عام) به مبلغ ۱۲ هزار میلیارد ریال از طریق شرکت بورس اوراق بهادار تهران از روز دوشنبه ۹۹/۰۹/۱۰ لغایت چهارشنبه ۹۹/۰۹/۱۲ در نمادهای صگل۰۳۹ و صگل۳۰۹ عرضه عمومی خواهد شد. به گزارش روابط عمومی…

با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار، صکوک اجاره شرکت معدنی و صنعتی گل گهر (سهامی عام) به مبلغ ۱۲ هزار میلیارد ریال از طریق شرکت بورس اوراق بهادار تهران از روز دوشنبه ۹۹/۰۹/۱۰ لغایت چهارشنبه ۹۹/۰۹/۱۲ در نمادهای صگل۰۳۹ و صگل۳۰۹ عرضه عمومی خواهد شد.


به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه، غلامرضا ابوترابی با اعلام خبر فوق افزود: شرکت معدنی و صنعتی گل گهر به عنوان بانی، در نظر دارد بخشی از سرمایه در گردش مورد نیاز خود را در قالب اوراق اجاره و از طریق فروش تجهیزات و ماشین آلات خط ۲ گندله سازی به نهاد واسط (شرکت واسط مالی تیر پنجم) و سپس اجاره به شرط تملیک آنها، تامین نماید.


مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه اظهار داشت: این اوراق ۴ ساله و با نرخ ۲۰ درصد می باشد که اجاره بهای آن هر سه ماه یک بار از طریق شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه پرداخت می گردد.


وی در خصوص ارکان انتشار این اوراق توضیح داد: این اوراق فاقد ضامن بانکی بوده و برای ضمانت پرداخت اجاره بها و اصل اوراق در سررسید، تعدادی از سهام شرکت سنگ آهن گهر زمین توسط شرکت معدنی و صنعتی گل گهر و تعدادی از سهام شرکت معدنی و صنعتی گل گهر توسط شرکت توسعه معادن و فلزات توثیق گردیده است. بازارگردانی و تعهد پذیره نویسی این اوراق بر عهده شرکت های تامین سرمایه امین و تامین سرمایه امید هر یک به مبلغ ۶ هزار میلیارد ریال می باشد.


وی خاطرنشان کرد، شرکت معدنی و صنعتی گل گهر پیش از این یک مرتبه از طریق انتشار صکوک به ارزش ۳ هزار میلیارد ریال در بازار سرمایه اقدام به تامین مالی نموده که در نمادهای صگل۱۴۱۱ و صگل۴۱۱ در حال معامله می باشند.


انتهای خبر

0
0