بورس۲۴
1400/10/25
17:57
کف بورس کجاست؟

با رسیدن بسیاری از قیمت‌ها به سطوح حمایتی ممکن است در ادامه به تدریج از منفی‌ها کاسته شده و تحرکات مطلوب تری در بازار شکل گیرد. همچنین با در نظر گرفتن اخبار در خصوص لایحه بودجه سال آینده و حذف ارز ترجیحی در بخشی از صنایع، می‌توان بازار فردا را با معاملاتی متعادل در گروه‌های متاثر از این اخبار نیز تصور کرد...

کفِ بورس کجاست؟

بورس۲۴ : طی بازار امروز از ابتدا شاهد افزایش حضور سهامداران در عرضه‌ها بودیم، چنانکه در برخی گروه‌ها معاملات حتی به کف قیمتی و صف‌های فروش نیز کشیده شد و با جو منفی حاکم بر بازار، شاخص روند نزولی و منفی را در پیش گرفت و درنهایت با روندی نزولی کار خود را به اتمام رساند. ارزش معاملات خرد حدود ۱۳ درصد کاهش یافت و تراز نقدینگی حقیقی‌ها منفی شد.


اگرچه تمامی موارد از احتمال حصول توافق و آزاد شدن بخشی از منابع بلوکه شده ایران تا خبرهایی چون حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی و رشد نسبتا خوب در بازارهای جهانی و رسیدن قیمت کاتد مس به بیش از ۱۰ هزار دلار به نفع صنایع مرتبط به نظر می رسد، اما نبود خریدار کافی و نقدینگی قابل ملاحظه به واسطه بی اعتمادی و ابهامات به خصوص تردیدهای برجامی شرایط را پیچیده و چالش برانگیز کرده‌است.


اکنون اگرچه بازار در شرایطی است که نمی‌توان نظر یکپارچه‌ای در مورد تمام صنایع داد و گاها صنایع به واسطه اخبار مثبت یا منفی روندی یکسان ندارند، اما با توجه به روند عرضه و تقاضا طی بازار امروز و پایان یافتن معاملات بسیاری از نمادها در بازه‌های منفی، می‌توان انتظار داشت بخشی از عرضه‌ها به بازار فردا منتقل و شاهد تحرکات سمت عرضه در ابتدای معاملات باشیم.


البته با رسیدن بسیاری از قیمت‌ها به سطوح حمایتی ممکن است در ادامه به تدریج از منفی‌ها کاسته شده و تحرکات مطلوب تری در بازار شکل گیرد. همچنین با در نظر گرفتن اخبار در خصوص لایحه بودجه سال آینده و حذف ارز ترجیحی در بخشی از صنایع، می‌توان بازار فردا را با معاملاتی متعادل در گروه‌های متاثر از این اخبار نیز تصور نمود.


برای مشاهده چشم انداز بورس فردا کلیک کنید...

انتهای خبر

0
0