آکادمی هلاکوئی
1400/03/31
10:40
۵ ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

برنامه های فدرال رزرو ایالات متحده درجهت پیشبرد…

برنامه های فدرال رزرو ایالات متحده درجهت پیشبرد جدول زمانی افزایش نرخ بهره تا سال ۲۰۲۳ منجر شد موج تازه ای از اقدام برای رزرو دریافت سود در بازار سهام، طلا و بیت کوین (BTC) در ایالات متحده آغاز شود. پس از هشدار جیمز بولارد (James Bullard)، رئیس فدرال رزرو آمریکا در سنت لوئیس مبنی بر احتمال افزایش زودتر از انتظار نرخ بهره در سال ۲۰۲۲، روز ۱۸ ژوئن (۲۸ خرداد) دومین ضربه سهمگین بر پیکره بازارها وارد شد.


اکنون تحلیلگران حوزه ارزهای رمزنگاری، در مورد حرکت بعدی بیت کوین اختلاف نظر دارند. جاش راجر (Josh Rager) معتقد است که بیت کوین می تواند بالاترین سطح چرخه خود را در تراز ۶۴۵۰۰ دلار لمس کند و رابرت کیوساکی، نویسنده کتاب “پدر پولدار پدر فقیر” معتقد است که بیت کوین می تواند تا مرز ۲۴۰۰۰ دلار سقوط کند.


با این حال، پلن بی (PlanB)، خالق مدل پیش بینی قیمت بیت کوین بر اساس مدل انباشت به جریان، نظر صعودی خود در مورد بیت کوین را همچنان حفظ کرده است. بهترین سناریوی پلن بی برای بیت کوین افزایش شدید قیمت تا مرز ۴۵۰۰۰۰ دلار و “بدترین حالت” آن نیز لمس هدف صعودی ۱۳۵۰۰۰ دلار تا پایان سال ۲۰۲۱ می باشد.


تحلیلگران دیگر با استناد به تازه ترین داده های درون زنجیره ای، اشاره کرده اند که هولدرهای بلند مدت طی چند روز گذشته اقدام به خرید بیت کوین کرده اند. ولی آیا خرید توسط سرمایه گذاران بلند مدت می تواند فشار فروش ایجاد شده توسط دلالان را جبران کند؟ با توجه به نکات ذکر شده بر آن شدیم تا در ادامه این مطلب نمودارهای ۵ ارز رمزپایه برتر هفته را مورد مطالعه و بررسی قرار دهیم.


BTC/USDT


طی روزهای گذشته بیت کوین در بازه ای محدود میان ۳۱۰۰۰ تا ۴۲۴۵۱.۶۷ دلار در نوسان بوده است. قیمت از ۴۱۳۳۰ دلار روز ۱۵ ژوئن (۲۵ خرداد) کاهش یافت و خرس ها روز ۱۸ ژوئن (۲۸ خرداد) قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۳۷۴۳۹ دلار) رساندند.


چارت1 بیتکوین 2 - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

اکنون فروشندگان سعی می کنند قیمت را تا سطح حمایتی ۳۱۰۰۰ دلار کاهش دهند. میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه شروع به کاهش کرده و شاخص مقاومت نسبی (RSI) زیر سطح ۴۱ قرار دارد. این وضعیت نشان دهنده برتری نسبی خرس ها می باشد.


با این حال، جفت ارز BTC/USDT در دو جلسه قبلی در روزهای ۲۳ می (۲ خرداد) و ۸ ژوئن (۱۸ خرداد) از تراز ۳۱۰۰۰ دلار برگشت، به همین خاطر گاوها بار دیگر سعی خواهند کرد از این سطح دفاع کنند. در صورت موفقیت آنها، این جفت ارز می تواند اقامت خود درون این بازه محدود را برای چند روز دیگر تمدید کند.


برعکس، اگر خرس ها قیمت را به زیر ۳۱۰۰۰ دلار بکشانند، ممکن است این جفت ارز ابتدا تا ۲۸۰۰۰ دلار و سپس تا ۲۰۰۰۰ دلار کاهش یابد. این حرکت منفی چنان تاثیری خواهد داشت که می تواند شروع مرحله بعدی روند صعودی را تا مدتی به تاخیر بیندازد.


چارت2 بیتکوین 2 - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

در نمودار ۴ ساعته می بینیم که خرس ها قیمت را به سطوحی پایین تر از حمایت ۳۴۶۰۰ دلاری کشانده اند. اگر آنها موفق شوند قیمت را زیر همین سطح نگه دارند، احتمالا این جفت ارز تا حمایت ۳۱۰۰۰ دلاری سقوط خواهد کرد. شیب نزولی میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه و قرار گرفتن RSI در نزدیکی منطقه اشباع فروش نشان می دهد که وضعیت اکنون به نفع خرس ها می باشد.


از طرف دیگر ، اگر قیمت از سطح فعلی افزایش یابد و به بالای ۳۶۴۵۷ دلار برسد، نشان می دهد که تریدرها در سطوح پایین تر مشغول انباشت این دارایی هستند. پس از آن، این جفت ارز ممکن است به سمت میانگین متحرک ساده ۵۰ و سپس، منطقه مقاومتی ۴۱۳۳۰ تا ۴۲۴۵۱،۶۷ دلار حرکت کند. شکست این منطقه نشان می دهد که مرحله اصلاح قیمت به پایان رسیده است.


ADA/USDT


طی چند روز گذشته کاردانو (ADA) در محدوده ای بین ۱.۳۳ تا ۱.۹۴ دلار معامله شده است. روز ۱۵ ژوئن (۲۵ خرداد)، برگشت به این حمایت در میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۱.۵۲ دلار) کم کم متوقف شد که نشان دهنده منفی شدن احساسات حاکم بر بازار و فروش دارایی ها هنگام افزایش قیمت می باشد.


چارت1 کاردانو 1 - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

اکنون خرس ها سعی می کنند قیمت را به زیر منطقه حمایتی ۱.۳۳ تا ۱.۲۴ دلار بکشانند. در صورتی که آنها موفق به انجام این کار شوند، جفت ارز ADA/USDT می تواند تا حمایت ۱ دلاری سقوط کند. کاهش میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه و قرارگیری RSI زیر سطح ۴۲ نشان می دهد که خرس ها کنترل اوضاع را فعلا در دست دارند.


برعکس، اگر گاوها دوباره بتوانند از این منطقه حمایتی دفاع کنند، نشان دهنده تقاضا در سطوح پایین تر خواهد بود. این اتفاق می تواند این جفت ارز را برای چند روز دیگر در همین بازه محدود نگه دارد. شکست و بسته شدن قیمت بالاتر از تراز ۱.۹۴ دلار نشانگر بازگشت گاوها به میدان می باشد.


چارت2 کاردانو 1 - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

نمودار ۴ ساعته نشان می دهد که خرس ها دیروز قیمت را به زیر حمایت ۱.۳۳ دلار رسانده اند اما موفق نشده اند سطوح پایین تر قیمت را حفظ کنند. این وضعیت نشان دهنده انباشت دارایی در هنگام افت قیمت می باشد. اکنون خریداران سعی خواهند کرد قیمت را به سمت سطوحی بالاتر از خط روند نزولی سوق دهند.


در چنین شرایطی، این الگوی نزولی باطل خواهد شد. چنین حرکتی می تواند خرس های تهاجمی را دور کرده و منجر به ایجاد یک فشار کوتاه شود که احتمالا قیمت را به ۱.۷۴ دلار و سپس ۱.۸۸ دلار خواهد رساند.


در مقابل، اگر قیمت کاهش یابد و به زیر ۱.۳۳ دلار برسد، جفت ارز ADA/USDT الگوی مثلث نزولی را تکمیل می کند. هدف قیمت در این وضعیت نزولی، سطح ۰.۷۸ دلار خواهد بود.


THETA/USDT


روز ۱۷ ژوئن (۲۷ خرداد) گاوها ارز رمزپایه تتا (THETA) را به سمت بالای خط مقاومت کانال نزولی سوق دادند اما نتوانستند از مانع موجود در تراز ۱۰.۴۷ عبور کنند. این نشان می دهد که خرس ها هنوز میدان را خالی نکرده اند و در تلاشند شکست های مقاومتی اخیر را جبران کنند.


چارت1تتا - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

قیمت تتا دیروز به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۸.۶۵ دلار) رسید. این نشان می دهد روند کوتاه مدت حاکم به نفع خرس ها است. با این حال بعید است گاوها به راحتی تسلیم شوند چرا که آنها نیز سعی می کنند روند نزولی را در تراز ۷.۳۳ دلار متوقف کنند.


اگر قیمت از این حمایت بازگردد و از میانگین های متحرک بالاتر برود، نشان دهنده تقاضای شدید در سطوح پایین تر قیمت خواهد بود. پس از آن، خریداران یک بار دیگر تلاش می کنند تا مانع ۱۰.۴۷ دلار را پشت سر بگذارند.


در صورت موفقیت آنها، جفت ارز THETA/USDT می تواند رالی تازه ای را به سمت تراز ۱۳.۲۰ دلار آغاز کند. اگر خرس ها قیمت را به زیر ۷.۳۷ دلار بکشانند، این دیدگاه مثبت فاقد اعتبار خواهد شد. چنین حرکتی می تواند تا کاهش تا مرز ۶ دلار و سپس ۴.۵۷ دلار ادامه یابد.


چارت2 تتا 2 - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

نمودار ۴ ساعته شکل گیری یک الگوی سر و شانه را نشان می دهد. هدف این الگو، تراز ۷.۰۲ دلار است.


هرچند، گاوها سعی دارند قیمت را به بالای خط گردن برسانند. در صورت تحقق این فرضیه، ممکن است خرس هایی که با شکست خط گردن، پوزیشن های شورت باز کرده اند به دام بیفتند.


این اتفاق می تواند منجر به یک پوشش کوتاه شود و این جفت ارز را به مرز ۹.۱۹ دلار برساند. شکست قیمت بالاتر از این مقاومت ممکن است راه را برای رالی این ارز تا تراز ۱۰/۱۰ دلار و سپس ۱۰.۴۷ دلار باز کند.


XMR/USDT


روز ۱۹ ژوئن (۲۹ خرداد)، مونرو (XMR) از خط روند نزولی رد شد و خرس ها اکنون سعی می کنند قیمت را تا مرز ۲۲۵ دلار کاهش دهند. این تراز، حمایت مهمی است که باید به دقت مراقب آن باشید زیرا گاوها طی چند روز گذشته بارها از این سطح دفاع کرده اند.


چارت1 مونرو - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

اگر قیمت به ۲۲۵ دلار بازگردد، خریداران یک بار دیگر تلاش می کنند قیمت را به سمت سطوح بالای خط روند نزولی هدایت کنند. در چنین شرایطی، جفت ارز XMR/USDT می تواند میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (۳۱۲ دلار) را به چالش کشیده و سپس به ۳۴۷ دلار برسد.


بر خلاف این فرضیه، اگر خرس ها قیمت را به زیر حمایت ۲۲۵ دلار بکشانند، این جفت ارز یک الگوی مثلث نزولی را تکمیل می کند. این وضعیت نزولی می تواند فشار فروش بیشتری را به دنبال داشته باشد و در نتیجه قیمت را تا ۱۷۵ دلار و سپس ۱۲۴.۶۹ دلار کاهش دهد.


چارت2 مونرو - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

نمودار ۴ ساعته نشان می دهد که گاوها چندین بار تلاش کرده اند قیمت را به سمت سطوح بالاتر از مقاومت ۲۸۳ دلار هدایت کرده و در همان سطح نگه دارند، اما موفق به انجام این کار نشده اند. این نشان می دهد که خرس ها با قدرت از این سطح دفاع می کنند.


دیروز فروشندگان قیمت را به زیر خط روند این مثلث صعودی رساندند، اما نتوانستند سطوح پایین تر قیمت را حفظ کنند. این واقعیت نشان دهنده خرید تهاجمی هنگام افت قیمت می باشد. اکنون گاوها سعی خواهند کرد قیمت را به بالای میانگین های متحرک رسانده و مقاومت ۲۸۳ دلاری را به چالش بکشند.


اگر خریداران بتوانند قیمت را به بالای این سطح برسانند، الگوی مثلث صعودی کامل شده و جفت ارز XMR/USDT می تواند ۳۱۶.۲۳ دلار و سپس هدف الگوی ۳۴۱ دلار را تاچ کند.


در مقابل، اگر خرس ها بتوانند قیمت را به زیر خط روند کشانده و در آن جا حفظ کنند، این دیدگاه مثبت بی اعتبار خواهد شد. چنین حرکتی می تواند راه سقوط به سمت تراز ۲۲۵ دلار را هموار کند.


AMP/USDT


روز ۱۴ ژوئن (۲۴ خرداد) قیمت ارز رمزپایه Amp بالاتر از مقاومت سخت موجود در تراز ۰.۰۷۶ دلار شکسته شد و پس از آن، روز ۱۶ ژوئن (۲۶ خرداد) به بالاترین رقم تاریخی خود در ۰.۱۲ دلار رسید. با این حال، افزایش رزرو دریافت سود در روز ۱۷ ژوئن (۲۷ خرداد) باعث آغاز یک روند اصلاحی شدید شد که بازگشت تا سطح شکست ۰.۰۷۶ دلاری را به همراه داشت.


چارت1 آمپ - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

اگر گاوها بتوانند مقاومت ۰.۰۷۶ دلاری را به یک حمایت قوی تبدیل کنند، نشان می دهد که احساسات حاکم بر بازار همچنان مثبت باقی مانده و معامله گران هنگام نزول قیمت، مشغول انباشت این دارایی هستند. پس از آن، خریداران سعی می کنند قیمت را به سمت ۰.۱۲ دلار یعنی بالاترین سطح قیمت آن سوق دهند.


شکست و بسته شدن قیمت بالاتر از این مقاومت، از سرگیری روند صعودی را نشان می دهد. به این ترتیب، جفت ارز AMP/USDT می تواند به ۰.۱۸۵ دلار هم برسد.


برخلاف این فرض، اگر خرس ها قیمت را به زیر ۰.۰۷۶ دلار برسانند، این جفت ارز می تواند تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۰.۰۷ دلار) سقوط کند. در این حالت، احتمال دارد این سطح بار دیگر به عنوان یک حمایت قوی عمل کند. هرچند، در صورت شکسته شدن این حمایت، جفت ارز AMP/USDT می تواند تا مرز SMA-۵۰ (۰.۰۵ دلار) کاهش یابد.


چارت2 آمپ - 5 ارز دیجیتالی که این هفته باید زیر نظر بگیرید

روند اصلاح قیمت از بالاترین سطح آن در حمایت ۰.۰۷۶ دلار متوقف شد زیرا گاوها با قدرت از این سطح دفاع کردند. با این حال، خریداران همچنان در تلاشند قیمت را به بالاتر از مقاومت ۰.۰۹۵ دلار برسانند. این واقعیت نشان می دهد خرس ها در سطوح بالاتر قیمت، دارایی های خود را می فروشند.


در حال حاضر گاوها سعی دارند از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه با قدرت دفاع کنند و در کوتاه مدت یک کف قیمت بالاتر برای این ارز تشکیل دهند. در صورت موفقیت آنها، این جفت ارز ممکن است به ۰.۰۹۵ دلار برسد. شکست و بسته شدن قیمت بالاتر از این مقاومت می تواند راه را برای آغاز یک رالی تازه تا رسیدن به آخرین رکورد ثبت شده هموار سازد. در صورت شکست و بسته شدن قیمت زیر ۰.۰۷۶ دلار ، این دیدگاه مثبت اعتبار خود را از دست خواهد داد.



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی‌باشد.


منبع: cointelegraph


انتهای خبر

0
0