سنا
1401/04/21
15:09
۵ میلیارد برگه بهادار دست به دست شد

در جریان معاملات امروز، ۲۱ تیرماه، شاخص هم‌وزن با ۴ هزار و ۸۴ واحد کاهش به رقم ۴۰۵ هزار و ۴۷۵ واحد رسید؛ شاخص کل بورس تهران نیز با کاهش ۴ هزار و ۶۵ واحدی به رقم یک میلیون و ۴۸۳ هزار واحد رسید.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، در جریان سومین روز کاری هفته، بیش از ۵ میلیارد و ۳۹۸ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۰ هزار و ۳۶۳ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران دادوستد شد.


شاخص بازار اول کاهش ۲ هزار و ۳۱۸ واحدی و شاخص بازار دوم، کاهش ۱۰ هزار و ۱۸۳ واحدی را تجربه کردند.


گروه خودرو در جریان معاملات امروز با ۴۷ هزار و ۳۸۳ معامله به ارزش ۳ هزار و ۸۳۴ میلیارد ریال در صدر گروه‌های بورسی نشست. همچنین، گروه فلزات اساسی با ۲۵ هزار و ۵۹۲ معامله به ارزش ۲ هزار و ۱۶۹ میلیارد ریال، گروه فراورده‌های نفتی با ۱۹ هزار و ۴۹۹ معامله به ارزش ۲ هزار و ۸۲ میلیارد ریال، گروه شیمیایی با ۲۰ هزار و ۵۳ معامله به ارزش یک هزار و ۵۲۷ میلیارد ریال و گروه بانک‌ها با ۱۲ هزار و ۵۵۶ معامله به ارزش یک هزار و ۲۲ میلیارد ریال در صدر برترین گروه‌ها قرار گرفتند.


در جریان معاملات امروز، شرکت پالایش نفت تبریز با ۲۷۴ واحد، شرکت مبین انرژی خلیج فارس با ۲۵۹ واحد، شرکت پالایش نفت اصفهان با ۱۹۸ واحد، شرکت سایپا با ۱۹۴ واحد و شرکت گسترش سرمایه‌گذاری ایران خودرو با ۱۴۲ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص کل داشت.


در مقابل، شرکت صنایع مس ایران با ۷۳۱ واحد، شرکت توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه با ۵۱۲ واحد، شرکت توسعه صنعتی و معدنی چادرملو با ۲۷۹ واحد، بانک ملت با ۲۶۰ واحد و شرکت فولاد مبارکه اصفهان با ۲۲۹ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص کل داشتند.


نگاهی بر معاملات فرابورس


در جریان معاملات امروز، (سه شنبه، ۲۱ تیر ماه) شاخص کل فرابورس با کاهش ۱۲۲.۵۷ واحدی به رقم ۱۹ هزار و ۶۹۸ واحد رسید.


همچنین، امروز بیش از ۳ میلیارد و ۴۳۳ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۸۴ هزار و ۵۶۲ میلیارد ریال دادوستد شد.


در جریان معاملات امروز فرابورس ایران، شرکت پالایش نفت لاوان با ۷.۹ واحد، شرکت فرابورس دانا با ۷.۵ واحد، شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات با ۴.۹ واحد، شرکت صنعتی دوده فام با ۱.۳۸ واحد و شرکت سرمایه‌گذاری توسعه و عمران استان کرمان با ۰.۷۷ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر رشد شاخص داشتند.


در مقابل، شرکت پلیمر آریا ساسول با ۲۰ واحد، شرکت پتروشیمی زاگرس با ۱۳ واحد، شرکت تولید نیروی برق دماوند با ۹ واحد، شرکت صنعتی مینو با ۸.۹۸ واحد و شرکت تولید برق عسلویه مپنا با ۵.۵ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر رشد شاخص داشتند.


محبوبه حاجی زاده

انتهای خبر

0
0