بورس پرس
1401/01/27
12:05
سهامدار حقیقی و معروف بانک فرابورسی سامان در فهرست بدهکاران بانک ملی

یکی از سهامداران حقیقی و معروف بانک سامان با تاسیس ۶ شرکت متفاوت از بانک ملی وام گرفته و جزو بدهکاران بزرگ معرفی شده است .

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ایرنا، بانک ملی در راستای اجرای سیاست‌های دولت سیزدهم و دستورات رییس جمهور مبنی بر شفاف‌سازی عملکرد بانک ها فهرست ابربدهکاران را منتشر کرد.


براساس این گزارش، هرچند مقدار بدهی، تاریخ و دلیل اعطای تسهیلات به این بدهکاران مشخص نیست اما شگفتی‌هایی در این فهرست مشاهده می‌شود که مخاطب را انگشت به دهان می‌گذارد. برای نمونه در ردیف ۱۲ فهرست ابربدهکاران بانک ملی، نام محمد ضرابیه مشاهده می‌شود که با تاسیس ۶ شرکت متفاوت و با نام هر شرکت از بانک ملی تسهیلات کلان دریافت کرده است.


به نظر می‌رسد ثبت و تاسیس انواع شرکت‌های مختلف ترفندی است که اکثر ابربدهکاران بانکی برای دستیابی به تسهیلات کلان بانکی بکار بردند. شرکت هایی که ممکن است وجود خارجی نداشته و تنها نامی بر روی کاغذ پاره‌های تشریفات بانکی باشند.



محمد ضرابیه و خانواده جزو سهامداران و هیات مدیره بانک سامان هستند و حتی زمانی مدیرعاملی این بانک را هم در اختیار داشتند. برای مثال شرکت پمپ سازی ایران هم سهامدار بانک سامان است و محمد ضرابیه رئیس هیات مدیره این شرکت است. احمد رضا ضرابیه رییس هیات مدیره شرکت ایده پردازان بازار سرمایه امین و هلدینگ سرآمد است.



سوال این است یک ابر بدهکار بانکی چطور می‌تواند بانک خصوصی داشته و به امر بانکداری مشغول باشد ؟ آیا واقعا چنین فردی نمی‌توانسته بدهی به بانک ملی را پرداخت کند؟ مگر می‌شود فردی بانک داشته باشد آن وقت نتواند بدهی به بانک دیگری را پرداخت کند؟ اصلا چرا باید از بانکی دیگر وام بگیرد؟


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0