آکادمی هلاکوئی
1400/10/19
08:50
کاهش ۱۰ درصدی کل ارزش قفل شده دیفای ظرف ۴ روز

چهار روز پیش، شاهد بودیم که کل ارزش…

چهار روز پیش، شاهد بودیم که کل ارزش قفل شده (TVL) در بخش امور مالی غیرمتمرکز (defi) به ۲۵۵.۸۴ میلیارد دلار رسید. ولی از آن زمان تاکنون، این معیار ۸.۵۵ درصد کاهش یافته است.


از آنجایی که طی چند روز گذشته ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال کاهش یافته است، ارزش قفل شده در امور مالی غیرمتمرکز نیز به تبع آن دچار افت محسوسی شده است. طی چهار روز، TVL دیفای با ۸.۵۵ درصد کاهش از ۲۵۵.۸۴ میلیارد دلار به ۲۳۳.۹۵ میلیارد دلار امروز رسیده است.


در حال حاضر، Curve Finance با ۲۳ میلیارد دلار ارزش قفل شده، بیش از ۹.۸۴ درصد از کل سرمایه این بخش را در اختیار دارد. پس از آن به ترتیب Convex Finance، Makerdao، Aave، WBTC و Instadapp قرار دارند.


بیشترین کاهش هفت روزه در کل ارزش قفل شده میان پروتکل های برتر دیفای متعلق به Lido است که در این مدت زمان ۱۴.۰۳ درصد افت داشته است. صرافی غیرمتمرکز یونی سوآپ (Uniswap) این هفته ۹.۴۴ درصد از ارزش خود را از دست داده و به دنبال افت قیمت بیت کوین، WBTC با کاهش ۷.۶۳ درصدی در TVL مواجه شده است.


اتریوم همچنان با در اختیار داشتن ۵۸.۱۸ درصد از کل TVL دیفای (۱۴۷.۹ میلیارد دلار) در رتبه نخست ایستاده است.


پس از اتریوم به ترتیب ترا با ۱۶.۶۱ میلیارد دلار، زنجیره هوشمند بایننس (۱۵.۳۳ میلیارد دلار)، اوالانچ (۱۰.۹۳ میلیارد دلار)، سولانا (۱۰.۰۳ میلیارد دلار) و فانتوم با ۵.۶۷ میلیارد دلار قرار دارند.



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی‌باشد.


منبع: news.bitcoin


انتهای خبر

0
0