ایبنا
1401/11/23
09:36
بازدهی ۲.۵ برابری شاخص خودرو نسبت به شاخص کل

شاخص گروه خودرو در مدت سه ماهه ۲۳ درصد تقویت شد، اما شاخص کل در این مدت فقط ۹ درصد تقویت شده است.

به گزارش خبرنگار ایبنا، شاخص کل بورس در هفته گذشته (۱۶ تا ۱۹ بهمن) فقط ۰.۰۵ درصد تقویت شد، با این حال شاخص کل بورس در بازه ماهیانه (۲۳ دی تا ۱۹ بهمن ماه) افت ۵.۳۹ درصدی را پشت سر گذاشت. اما این شاخص در بازه سه ماهه (۲۳ آذر تا ۱۹ بهمن) موفق به بازدهی ۹.۲۶ درصدی شد.



شاخص کل فرابورس در هفته گذشته همچون شاخص کل ظاهر شد و ۰.۱۴ درصد رشد کرد، همچنین شاخص کل فرابورس در بازه ماهیانه ۳.۰۱ درصد افت کرد. این شاخص نیز همچون شاخص کل در بازه سه ماهه ۹.۳۷ درصد تقویت شده است.



شاخص هم وزن در بازه هفتگی و ماهیانه افت قیمتی را تجربه کرد، اما در بازه سه ماهه رشد دو برابری نسبت به شاخص کل بورس داشت، بنابراین شاخص کل (هم وزن) در بازه هفتگی ۰.۴۱ درصد و در بازه ماهیانه ۲.۱۸ درصد افت کرد، اما در بازه سه ماهه رشد ۲۰.۸۲ درصدی را ثبت کرد.



شاخص کل هم وزن فرابورس نیز در بازه هفتگی ۰.۴۵ درصد تقویت شد، اما در بازه ماهیانه ۰.۸۴ درصد افت کرد، شاخص کل هم وزن فرابورس در مدت سه ماهه به رشد ۷.۷۳ درصدی رضایت داد.



چند ماهی است که گروه خودرو لیدر بازار سهام شده است، شاخص گروه خودرو در بازه هفتگی ۰.۶۸ درصد و در بازه ماهیانه ۱۵.۲۱ درصد افت کرد که علت آن ورود شورای رقابت به قیمت گذاری خودرو بود، اما با مصوبه کمیسیون تلفیق خودرو مجددا به بورس کالا بازگشت و انتظار می‌رود تا دور جدید رشد قیمت گروه خودرو فراهم شود. شاخص گروه خودرو در بازه سه ماهه ۲۳.۰۳ درصد تقویت شده است.



شاخص بانک‌ها که به دلیل افزایش سود سپرده پیش بینی رشد خوبی از آن‌ها می‌رفت، اما در نهایت این شاخص در بازه هفتگی نزدیک به شاخص کل بورس رشد کرد یعنی ۰.۷۳ درصد. شاخص بانک‌ها در بازه ماهیانه بسیار بد ظاهر شد و ۷.۲۵ درصد عقب نشست. این شاخص در مدت سه ماهه ۴.۴۴ درصد تقویت شده است.

انتهای خبر

0
0