ایبنا
1401/02/31
14:00
کاهش ۱۵ هزار واحدی شاخص کل بورس

شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۱۵۲۸۶ واحدی معادل ۰.۹۶ درصد، به یک میلیون و ۵۷۹ هزار و ۶۹۱ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با کاهش ۱۰۴ واحدی به ۲۱ هزار و ۵۳۹ واحد رسید.

به گزارش خبرنگار ایبنا ، امروز (شنبه ۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱)، تالار شیشه‌ای شاهد تداوم روند نزولی شاخص‌های منتخب همچون روز چهارشنبه هفته گذشته بود. به گونه‌ای که شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۳۷۴۵ واحدی، به رقم ۳۸۷ هزار و ۲۱ واحد رسید.


شاخص کل هم وزن نیز با کاهش ۲۴۴۳ واحدی، عدد ۴۴۰ هزار و ۱۸۰ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۱۵۱۱ واحدی به رقم ۲۷۲ هزار و ۳۵۳ واحد رسید.


همچنین شاخص سهام آزاد شناور ۱۴۵۷۴ واحد کاهش را رقم زد و به سطح ۲ میلیون و ۶ هزار و ۷۹۴ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۱۱۲۰۹ واحد کاهش به رقم یک میلیون و ۲۱۹ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز با ۳۰۷۴۷ واحد کاهش همراه بود و عدد ۲ میلیون و ۹۸۷ هزار و ۵۲۶ واحد را به نمایش گذاشت.




بر اساس این گزارش، در معاملات امروز بورس تهران، نمادهای معاملاتی پارس، کچاد، فولاد، نوری و شستا با بیش‌ترین کاهش، تاثیر منفی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی وبملت، وتجارت، کرماشا و غکورش تاثیر منفی در برآورد نماگر کل بورس داشتند.


با پایان فعالیت بازار سرمایه در اولین روز کاری بورس در هفته جاری، معامله‌گران بورس ۹ میلیارد و ۲۵۳ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۶۵۰ هزار و ۲۷۸ نوبت معامله و به ارزش ۶۴ هزار و ۴۶۵ میلیارد ریال داد و ستد کردند.


در بازار امروز، بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد خچرخش(چرخشگر) با ۵.۹۹ درصد رشد و پس از آن، نمادهای ولملت، غشاذر، فنوال و سشرق بود. همچنین نماد معاملاتی سیمرغ(سیمرغ ) با ۹.۷۹ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای غپاک، شخارک، بوعلی و پاسا قرار گرفتند.




انتهای خبر

0
0