بورس پرس
1400/10/13
15:35
معاملات مشکوک دو دارویی، دهمین تامین سرمایه، دو سرمایه گذاری + ۱۰ نماد

در روز افت ۲۹۷۰ واحدی شاخص، دو سهم دارویی، دهمین تامین سرمایه حاضر در بازار سرمایه، دو شرکت سرمایه گذاری به همراه ۱۰ نماد دیگر، مشمول معاملات مشکوک شدند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، در جریان معاملات سومین روز کاری این هفته، بازار سهام با تاخیر در بازگشایی و متعادل آغاز به کار کرد و در نهایت، شاخص بورس با افت ۲۹۷۰ واحدی و عقب نشینی به کانال یک میلیون و ۳۷۶ هزار تایی به معاملات روزانه پایان داد .


به این ترتیب، بیش از ۲.۱ و ۱۳۹.۷ هزار میلیارد تومان در بورس و فرابورس دست به دست شد که بالا بودن ارزش معاملات فرابورس مربوط به فروش اوراق است و بیشترین حجم معاملات هم به شیمیایی سینا، ایران خودرو، پارس خودرو، سایپا به همراه سرمایه گذاری آذربایجان غربی با تقاضای ۳۴۶، ۲۴۳، ۱۹۱، ۱۳۴ و ۱۱۲ میلیون سهمی تعلق گرفت.


در این میان، بررسی اطلاعات پردازش اطلاعات مالی مبنا نشان داد ۱۵ شرکت با داد و ستد ۲۲ تا چهار برابری نسبت به میانگین یک ماهه در زمره معاملات مشکوک قرار گرفته اند.


در صدر این فهرست، قند تربت جام شرکت حاضر در تابلو نارنجی بازار پایه فرابورس با افت ۱.۹ درصدی قیمت سهام و صف فروش، شاهد داد و ستد ۲۱.۴ میلیون سهمی شد.


در ادامه هم شرکت های شیمیایی سینا ، دشت مرغاب ، تامین سرمایه دماوند ، گروه فن آوا، داروسازی تهران شیمی، سرمایه گذاری مسکن شمالغرب، سرمایه گذاری نیروگاهی ایران ، بارز، ژلاتین کپسول، توکا رنگ فولاد سپاهان ، گروه صنایع بهشهر، سیمان قائن، ریل پرداز نوآفرین و سازه پویش معاملات مشکوک امروز شدند.


حضور دو سهم دارویی، تامین سرمایه دماوند، دو شرکت سرمایه گذاری به همراه ۱۰ شرکت بورسی و فرابورسی از جمله نکات جالب این فهرست بود.


برای مشاهده اطلاعات دیگر مانند گزارش وقایع بازار ، بازدهی ماهانه سهام و صنایع و... می توان به rahavard۳۶۵.com مراجعه کرد.



تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0