بورس پرس
1400/10/28
00:01
دلایل "ذوب" درباره کاهش قابل توجه سودآوری طی سه ماه سوم سال

ذوب آهن که ملزم به توضیح درباره تحقق سود خالص و مبلغ فروش ۹ ماهه از سوی سازمان بورس شده، دلایل کاهش قابل توجه سودآوری طی سه ماهه سوم سال را اعلام کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، شرکت ذوب آهن که ملزم به توضیح درباره تحقق سود خالص و مبلغ فروش ۹ ماهه از سوی سازمان بورس شده، دلایل کاهش قابل توجه سودآوری شرکت طی سه ماهه سوم سال جاری را اعلام کرد.


براین اساس، منصور یزدی زاده مدیرعامل "ذوب" در خصوص دلایل کاهش قابل توجه سودآوری شرکت طی سه ماهه سوم سال جاری اعلام کرد: کاهش عرضه زغال سنگ معادن داخلی ناشی از تعمیرات و عدم اجرای تعهدات آنها که شرکت به ناچار مجبور به افزایش خرید زغال سنگ و کک وارداتی با قیمت های بالاتر شده است.


- افزایش قابل توجه قیمت زغال سنگ و کک وارداتی در سه ماهه سوم نسبت به شش ماهه نخست سال که رشد بیش از ۵۰ درصدی داشته است.


- عدم تناسب رشد درآمد فروش نسبت به بهای تمام شده کالای فروش رفته ناشی از کاهش شدید قیمت محصول در بازارهای جهانی با این توضیح که روند رشد بهای تمام شده طی سه ماهه سوم نسبت به ۶ ماهه، ۷۰ درصد است ولی رشد درآمد فروش ۵۸ درصد بود.


- افزایش قیمت گاز طبیعی بیش از ۸۵ درصد


- افزایش قیمت مواد آهن دار و تغییر شرایط خرید آنها به ترم خرید نقدی که این موضوع باعث کاهش سطح مطالبات و افزایش دریافت تسهیلات مالی و به تبع آن افزایش هزینه‌های مالی شده است.


- افزایش هزینه های اداری و فروش بیش از ۹۵ درصد به دلیل ثبت تعهدات هزینه مشاغل سخت و زیان آور طی سه ماهه سوم ( به دلیل الزام حسابرس مستقل شرکت)


با تمام محدودیت هایی که این شرکت در سال جاری اعم از افزایش قیمت حامل های انرژی و آب بهار به همراه هزینه سازگاری با کم آبی در اصفهان، رشد به یکباره نرخ‌های جهانی زغال و کک و همزمان کاهش شدید قیمت های جهانی محصول که بی سابقه بوده در کنار محدودیت‌های قیمت گذاری داخلی، سیاست های انقباضی دولت در بودجه و نقدینگی و محدودیت بانک ها داشته، موفق به تحقق سود پیش بینی شده در بودجه بیش از آنچه انتظار می‌رفت شده و همزمان نیز تولید چدن و فولاد شرکت با رشد ۱۳ و ۵ درصدی همراه بود.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0