آکادمی هلاکوئی
1400/05/21
09:00
استیبل کوین پزوی شیلی بر روی شبکه استلار می رود

یک استیبل کوین جدید که به ارزش پزوی…

یک استیبل کوین جدید که به ارزش پزوی شیلی وابسته است ، اکنون در شبکه پرداخت منبع باز استلار فعال می شود ،اما هنوز محبوبیت آن در بین کاربران ثابت نشده است.


شرکت مستقر در شیلی، CLPX ،آنچه را که عنوان می کند، اولین پزوی شیلی استیبل کوین با نام توکن “CLPX” می باشد، راه اندازی کرد.


طبق گزارش دفتر کل Stellar Expert ، از زمان راه اندازی روز دوشنبه ، استیبل کوین حجم محدودی از ۱۲،۶۸۲ دلار از مجموع ۱۲،۹۰۲ مورد معامله داشته است.


CLPX به منظور ارائه جایگزینی ارزان تر برای حواله های سنتی مبتنی بر پزو طراحی شده است ، زیرا این شرکت از شبکه استلار استفاده می کند زیرا هزینه های قابل ملاحظه ای کمتر از انتقال حواله یا خدمات حواله دارد.


در حالی که روند رو به رشدی در کشورهای آمریکای لاتین و اسپانیایی زبان برای پذیرش رمزارز به دنبال قانون بیت کوین السالوادور وجود داشته است ، چشم انداز نظارتی نسبت به شیلی نسبتا آرام بوده است.


بانک مرکزی شیلی از سال ۲۰۱۸ (۱۳۹۷)به عنوان بخشی از “برنامه استراتژیک ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۲(۱۳۹۷ تا ۱۴۰۱)” در مورد موضوع بلاکچین و CBDC تحقیق کرده است.


در سال ۲۰۱۹ (۱۳۹۸)ماریو مارسل( Mario Marcel) ، رئیس بانک مرکزی شیلی یک گزارش تحقیقاتی منتشر کرد که بیان می کرد بانک مرکزی در حال بررسی CBDC شیلی برای پذیرش عمده و پرداخت های فرامرزی است اما همچنین نگرانی هایی در مورد هزینه های زیرساخت ، امنیت سایبری و ناشناس بودن در زمان وجود دارد.



این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی باشد.


منبع: cointelegraph


انتهای خبر

0
0