بورس۲۴
1400/12/18
19:24
بازدید مدیر عامل وبانک از مجتمع پتروشیمی شازند

آغاز تولید سالانه ۲۰ هزار تن سوخت کشتی احداث دو پروژه مهم توسعه مجتمع پتروشیمی شازند با حضور مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی آغاز شد و پروژه مخازن کروی عظیم مجتمع مورد بهره برداری قرار گرفت...

بازدید مدیر عامل وبانک از مجتمع پتروشیمی شازند

بورس۲۴ : احداث دو پروژه مهم توسعه مجتمع پتروشیمی شازند با حضور مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی آغاز شد و پروژه مخازن کروی عظیم مجتمع مورد بهره برداری قرار گرفت.


همزمان با فرارسیدن اعیاد شعبانیه و در جریان سفر بابک سعیدی مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی به شازند از پروژه مخازن کروی رونمایی و ساخت طرح های عظیم “احداث واحد جداسازی بنزین از برش c۶” و احداث “تاور ۴۰۶ واحد الفین” آغاز شد.


در این مراسم ۲ مخزن کروی که با همکاری شرکت ماشین سازی اراک ساخته شده توسط مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.


این مخازن با ظرفیت ۶ هزار متر مکعب با هدف افزایش ذخیره سازی خوراک واحد الفین و همچنین امکان ذخیره سازی خوراکهای متنوع مورد نیاز واحدهای تولیدی مجتمع پتروشیمی شازند با هزینه اجرایی بیش از ۱۰۰۰ میلیارد ریال با همت و اعتماد به متخصصان توانمند داخلی ساخته و مورد بهره برداری قرار گرفت.


احداث واحد جداسازی بنزین از برش C۶


مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی در ادامه بازدید از مجتمع پتروشیمی شازند کلنگ احداث واحد جداسازی بنزن از برش C۶ را بر زمین زد.


احداث واحد جدا سازی بنزن از برش C۶ با همکاری یکی دیگر از شرکت‌های پتروشیمی کشور به منظور توسعه زنجیره ارزش محصولات تولیدی واحد PGH در دستور کار شرکت پتروشیمی شازند قرار گرفته است.


از اهداف احداث این پروژه میتوان به تولید سالانه ۶۰ هزار تن محصول با ارزش بنزن بر مبنای استانداردهای جهانی، توسعه زنجیره ارزش محصولات واحد PGH، کسب ارزش افزوده در زنجیره ارزش و افزایش سودآوری شرکت به میزان ۱۱ میلیون دلار در سال و نیز انطباق بیشتر محصولات تولیدی واحد بنزین پیرولیز نهایی با استانداردهای زیست محیطی اشاره نمود.


آغاز احداث تاور ۴۰۶ واحد الفین شازند


سعیدی همچنین از پروژه احداث تاور ۴۰۶ واحد الفین مجتمع عظیم پتروشیمی شازند بازدید کرد. این تاور در زمانی که سخت ترین تحریم‌های ظالمانه بین‌المللی علیه کشور اعمال شده بود، با همکاری یکی از شرکت‌های توانمند و متخصص داخلی و با هزینه‌ای بالغ بر ۲۴۰ میلیارد ریال ساخته شدهاست.


هدف از ساخت این تاور رفع مشکلات و تنگناهای موجود در ظرفیت محصولات واحد الفین، رفع مشکلات عملیاتی در زمان افزایش راندمان این واحد و افزایش قدرت عملیاتی جهت استفاده از خوراک های متنوع با توجه به مشکلات عدیده موجود در مسیر تهیه خوراک مجتمع پتروشیمی شازند است.


بازدید از واحد پژوهش و فناوری شازند


مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی از واحد پژوهش و فناوری (R&D) مجتمع پتروشیمی شازند نیز بازدید به عمل آورد و در جریان آخرین اقدامات و تولید محصولات جدید در این واحد قرار گرفت. یکی از اقدامات شرکت پتروشیمی شازند در تنوع بخشی و تولید محصولات جدید، پروژه تولید سوخت کشتی به میزان ۲۰ هزار تن در سال است.


سوخت کشتی تولیدی در پتروشیمی شازند مطابق با استاندارد جهانی کشتیرانی (IMO ۲۰۲۰) و بر اساس فرمولاسیونی ابتکاری و ابداعی توسط متخصصان و پژوهشگران توانمند شرکت ساخته شده و آماده عرضه به مشتریان می باشد که تولید این محصول با کیفیت ضمن رفع نیاز بازار، سودآوری قابل توجهی برای پتروشیمی شازند به ارمغان خواهد آورد.


همچنین نصب و راه اندازی راکتور تحقیقاتی واحد پژوهش و فناوری شرکت پتروشیمی شازند از دیگر پروژه هایی بود که مدیرعامل شرکت سرمایه ‌‌‌‌‌‌ گذاری گروه توسعه از آن بازدید کرد.


این راکتور در راستای توسعه سبد محصولات اتوکسیله در ناحیه ۳ بهره‌برداری مجتمع عظیم پتروشیمی شازند و به منظور ایجاد ارزش افزوده بیشتر در محصولات تولیدی این ناحیه بوده، طی ۲ سال گذشته توسط محققان پتروشیمی شازند نصب و راه اندازی شده است و تولید صنعتی برخی از این محصولات قابل استفاده در واحدهای پلی پرو پلین و پلی اتیلن پتروشیمی های سراسر کشور است، از قابلیتهای راکتور تحقیقاتی پتروشیمی شازند به حساب می آید.


شایان ذکر است از اقدامات و فعالیتهای پژوهشی و تحقیقاتی صورت گرفته در واحد R&D شرکت پتروشیمی شازند میتوان به تولید بومی و داخلی محصول فاین کمیکال (ARP-FAE۱۶۳)، کاتالیست ROPAC به منظور احیای کاتالیست واحد ۲EH ، تولید صنعتی محصول TWIN ۸۰ و نیز اجرای اقدامات تحقیقاتی و فنی در خصوص تولید محصولات اتوکسیله در کشور اشاره کرد که تمامی این اقدامات نشان از خودباوری، اعتماد به دانش بومی و عزم راسخ مدیران و متخصصان توانمند شرکت پتروشیمی شازند برای شکستن سد تحریمهای ظالمانه بین المللی و تبلور حقیقی و عملی شعار “ما میتوانیم” است.

انتهای خبر

0
0