اقتصاد آنلاین
1400/03/23
12:58
بیشترین تغییر مالکیت حقیقی و حقوقی در بورس امروز (۲۳خرداد) / اقبال کم رمق حقیقی ها به گروه خودرویی

افراد حقیقی در بورس امروز ۲۹۰میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند که بیشترین خروج پول حقیقی از بورس یا فرابورس مربوط به گروه بانک‌ها و موسسات اعتباری و همچنین سهام وپاسار بود.

اقتصاد آنلاین – سیده زینب رزم گیر؛ حقوقی‌ها امروز حدود ۲۹۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد دو هزار و ۴۹۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۲۸درصد یعنی ۷۰۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان ۱۲درصد از کل معاملات شد.


بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «بانک‌ها و موسسات اعتباری»، «فلزات اساسی» و «محصولات شیمیایی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌‌های «ماشین‌آلات و دستگاه‌های برقی» و «خدمات فنی و مهندسی» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.


سه نماد «وپاسار»، «سمگا» و «وتجارت» لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به «ودی»، «خپارس» و «غفارس» معطوف بود.


مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری بانک پاسارگاد حدود ۲۵میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی بیمه دی با برتری حدود ۱۰میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.


امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۲۸نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۷۱نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۷۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۳۲۰میلیارد تومان بود.


برای مشاهده تصاویر در ابعاد اصلی روی آنها کلیک کنید


تغییر مالکیت حقیقی حقوقی23.03.1400
بیشترین تغییر مالکیت صنایع23.03.1400
انتهای خبر

0
0