بورس نیوز
1401/06/30
15:06
صادرات کاتالیست به روسیه آغاز شده است

وزیر نفت گفت: به لطف توان شرکت‌های فعال پتروشیمی و سازندگان کاتالیست، صادرات کاتالیست به روسیه آغاز شده و در محصولات پتروشیمی و صادرات کاتالیست طی این ۴ سال خودکفا خواهیم شد.


بورس نیوز : جواد اوجی، وزیر نفت با اشاره به توانمندی ایران در تکمیل زنجیره پتروشیمی اظهار کرد: بیش از ۴۶۰ شرکت داخلی و خارجی در این نمایشگاه شرکت کردند و در تولید مواد اولیه عمدتا شرکت‌های دانش‌بنیان حضور دارند.


وی با بیان اینکه شرکت کنندگان در بخش‌های صنایع تکمیلی، هلدینگ‌های بزرگ پتروشیمی و شرکت‌هایی که تولیدکننده خوراک صنایع پایین دستی هستند، حاضر شده‌اند، افزود: موضوعاتی برای چالش‌ها مطرح کردند.


وزیر نفت با تاکید بر اینکه صنعت پتروشیمی صنعتی ارزآور و باارزش افزوده بالاست، ادامه داد: سال گذشته ۱۲.۵ میلیارد دلار ارزحاصل صادرات پتروشیمی در سامانه نیما تزریق شد. در ۶ ماه اول امسال نیز از نظر وزنی و ریالی و دلاری صادرات رشد داشته است.


به گفته اوجی، وزارت نفت حمایت از زنجیره صنایع تکمیلی را ادامه خواهد داد و توصیه شد تا زنجیره صنایع تکمیلی در مناطق کم‌برخوردار فعال شود.


وی با اشاره به اینکه عمده واحدی‌های پتروشیمی صنایع مادر هستند، ادامه داد: دهه قبل برای تکمیل زنجیره ارزش اقدام نشد؛ اما در دولت سیزدهم عمده برنامه‌ها برای توسعه صنایع تکمیلی است.


وزیر نفت گفت: صنعت پتروشیمی، صنعتی با ارزش آوری است و با توجه به فاکتور‌های اقتصاد مقاومتی انجام می‌شود و بازگشت سرمایه بالایی دارد.


اوجی تاکید کرد: در تامین خوراک وزارت نفت کمک شایانی مدنظر دارد.


وی با بیان اینکه از شرکت‌های خارجی توانمندی ورود کردند، گفت: به لطف توان شرکت‌های فعال پتروشیمی و سازندگان کاتالیست، صادرات کاتالیست به روسیه آغاز شده است.


وزیر نفت افزود: در محصولات پتروشیمی و صادرات کاتالیست طی این ۴ سال خودکفا خواهیم شد.


اوجی در خصوص صادرات سوخت به لبنان و شایعات مربوط به آن، گفت: روند صادرات سوخت به لبنان سال گذشته نیز انجام شده و پول صادرات سوخت به لبنان دریافت شده است.

انتهای خبر

0
0