بورس پرس
1401/02/06
00:00
تمدید دریافت سوالات فعالان بورس درباره ارزش گذاری شرکت آماده عرضه اولیه

با اعلام آمادگی شرکت سیمان آبیک برای عرضه اولیه ۱۵ درصدی سهام در بورس و در دسترس قرار گرفتن گزارش ارزش­ گذاری، طرح سوالات فعالان در سامانه تدان تمدید شد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، با توجه به اعلام آمادگی شرکت سیمان آبیک برای عرضه سهام در بازار دوم بورس تهران، پیرو اطلاعیه قبلی، گزارش ارزش­ گذاری این شرکت با نماد "سابیک" در تارنمای کدال قرار گرفته بود.


براین اساس، اشخاص دارای دسترسی به سامانه تدان می توانستند سوالات را از ۲۸ فروردین تا پایان روز شنبه سه اردیبهشت در این سامانه مطرح کنند که مهلت طرح پرسش در خصوص گزارش ارزش گذاری سیمان آبیک تا جمعه ۹ اردیبهشت تمدید شد.


طبق بررسی های بورس پرس، سیمان آبیک ۱۵ اردیبهشت سال ۱۳۴۸ توسط شرکت سیمان فارس و خوزستان تاسیس و به‌موجب پروانه بهره برداری از خطوط تولیدی تولیدی واحد یک و دو در بهمن سال ۱۳۵۲ و شهریور ۱۳۵۷ با ظرفیت اسمی سالانه ۱.۰۵ و ۱.۲ میلیون تن فعالیت را آغاز کرد.


این شرکت ۱۶ دی سال ۸۱ بصورت سهامی خاص در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی تهران به ثبت رسید و به موجب مصوبه مجمع فوق العاده ۲۵ بهمن سال ۸۳ به سهامی عام تغییر یافت. در حال حاضر سیمان آبیک جز واحدهای تجاری فرعی شرکت سیمان فارس و خوزستان و واحد تجاری نهایی شستا بشمار می‌رود. مرکز اصلی شرکت در تهران و کارخانه در کیلومتر ۸۰ اتوبان تهران قزوین واقع است.


سرمایه شرکت با ۲۹۶ نیروی انسانی در بدو تاسیس ۱۰ میلیون تومان بوده که طی ۱۰ مرحله افزایش سرمایه به ۲۹۵.۹ میلیارد تومان رسیده است. ۹۷.۹۸ درصد سهام شرکت به سیمان فارس و خوزستان تعلق دارد.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام



انتهای خبر

0
0