بورس پرس
1401/01/14
15:26
معاملات مشکوک چهار شرکت بیمه، دو سهم سیمانی + ۹ نماد دیگر

در روز رشد ۲۹.۸ هزار واحدی شاخص، چهار شرکت بیمه، دو سهم سیمانی به همراه ۹ نماد دیگر، مشمول معاملات مشکوک شدند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، در جریان معاملات اولین روز کاری این هفته، بازار سهام با روندی مثبت و کم حجم و گرایش به گروه های کوچک آغاز به کار کرد و در نهایت، شاخص بورس با رشد ۲۹ هزار و ۸۵۶ واحدی و ورود در کانال یک میلیون و ۴۶۱ هزار تایی به معاملات روزانه پایان داد .


به این ترتیب، بیش از ۷.۹ و ۳.۹ هزار میلیارد تومان در بورس و فرابورس دست به دست شد و بیشترین حجم معاملات هم به ایران خودرو و شستا با داد و ستد ۱.۵ و ۱.۲ میلیارد سهم و سایپا، پارس خودرو به همراه بانک ملت با تقاضای ۷۵۱، ۵۴۴ و ۳۳۳ میلیون سهمی تعلق گرفت.


در این میان، بررسی اطلاعات پردازش اطلاعات مالی مبنا نشان داد ۱۵ شرکت با داد و ستد ۱۵ تا پنج برابری نسبت به میانگین یک ماهه در زمره معاملات مشکوک قرار گرفته اند.


در صدر این فهرست، گروه توسعه هنر ایران شرکت حاضر در تابلو زرد بازار پایه فرابورس با رشد قیمت سهام و صف خرید، شاهد داد و ستد ۶۵.۶ میلیون سهمی شد.


در ادامه هم شرکت های بیمه پارسیان، دنا آفرین فدک، گسترش صنایع انرژی آذرآب ، بیمه سرمد، داروسازی کاسپین تامین ، سرمایه گذاری جامی، سیمان لارستان ، بیمه دی ، دشت مرغاب، بیمه کارآفرین ، سیمان شمال، کاشی الوند، تولید مواد اولیه الیاف مصنوعی و دوده صنعتی پارس، معاملات مشکوک امروز شدند.


حضور چهار شرکت بیمه ، دو سهم سیمانی به همراه ۹ شرکت بورسی و فرابورسی از جمله نکات جالب این فهرست بود.


برای مشاهده اطلاعات دیگر مانند گزارش وقایع بازار ، بازدهی ماهانه سهام و صنایع و... می توان به rahavard۳۶۵.com مراجعه کرد.



تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام



انتهای خبر

0
0