اقتصاد آنلاین
1400/07/24
11:18
بازار سیمان به بورس کالا مدیون است

آرامش در بازار سیمان را باید مدیون عرضه‌‌‌‌های مستمر دانست؛ آن‌‌‌‌هم در شرایطی که شاهد رشد عرضه این کالای مهم هستیم. تالار سیمان بورس کالای ایران امروز میزبان عرضه یک‌میلیون و ۱۳۹هزار تن سیمان تیپ‌یک و دو از سوی ۵۸شرکت است. یکی از نکات قابل‌توجه عرضه‌‌‌‌های امروز، افزایش بیش از ۴۷هزار تنی حجم نسبت به هفته قبل است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از دنیای اقتصاد، رشد مستمر عرضه‌‌‌ سیمان در بورس کالا در کنار افزایش حجم تولید، تاکنون موجب شده است تا آرامش عمیقی بر این بازار حاکم شود و می‌توان به‌وضوح عنوان کرد که سیمان نمونه بسیار خوبی برای امکان مدیریت بازار از مسیر بورس کالاست؛ رخدادی که سال‌هاست در بسیاری از بازارهای مشابه مواد اولیه تجربه شده است و از این مسیر می‌توان رویکرد قدرتمندی را برای حمایت از بازار با محوریت قیمت‌های رقابتی ترسیم کرد.


نکته مهمی که باید مورد توجه باشد، گسترش عرضه‌‌‌‌ها و استمرار آن است؛ آن‌‌‌‌هم در شرایطی که محدودیت خاصی در برابر خریدار قرار ندارد و امکان تامین امن و مستمر سیمان ایجاد شده است. به گزارش «کالاخبر»، بر اساس اطلاعیه عرضه بازار فیزیکی بورس کالا، یک‌میلیون و ۳۸هزار و ۵۰۹تن از این عرضه‌ها از نوع تیپ۲ بوده و ۶۲هزار و ۲۱۰تن سیمان تیپ ۱-۴۲۵، ۳۲هزار و ۵۰۰تن سیمان تیپ ۱-۳۲۵ و هزار تن سیمان تیپ ۱-۵۲۵ است.


شرکت‌های سیمانی که امروز عرضه خواهند داشت، شامل شرکت‌های سیمان آبیک، تهران، سپاهان، هرمزگان، صنایع سیمان سامان غرب، مازندران، خزر، هگمتان، ساوه، ارومیه، شاهرود، صوفیان، بجنورد، خمسه، فارس‌نو، کرمان، صنایع سیمان نهاوند، ممتازان کرمان، شمال، غرب، گروه صنعتی و معدنی سیمان تجارت مهریز، شرق، اردستان، عمران انارک، داراب، پیوند گلستان، فیروزکوه و دورود هستند. همچنین شرکت‌های سیمان آذرآبادگان خوی، صنایع سیمان شهرکرد، نیزار قم، مجتمع سیمان غرب آسیا، خوزستان، قائن، فراز فیروزکوه، صنایع سیمان گیلان سبز، منددشتی، آرتای اردبیل، لار سبزوار، اصفهان، دشتستان، زاوه تربت، کارخانه‌های سیمان لامرد، جوین، کردستان، کیاسر، زابل، زنجان، کاوان بوکان، خاش، ایلام، کویر کاشان، بین‌المللی ساروج بوشهر، فارس، توسعه ماهان کرمان، یاسوج، سپهر قیر و کارزین و آباده نیز محصول خود را روی تابلو خواهند برد.


به‌تازگی با پذیرش کالای سیمان شرکت گروه صنعتی و معدنی سیمان تجارت مهریز، جمع سیمانی‌های بورس کالا به ۷۰شرکت رسیده است و از ابتدای عرضه سیمانی‌ها در بورس کالا که به تاریخ ۹خردادماه بازمی‌گردد، درمجموع ۱۴میلیون و ۸۰۱هزار و ۲تن سیمان در بورس عرضه شده و پس از ثبت تقاضای ۱۶میلیون و ۹۷هزار و ۲۰تنی، ۱۱میلیون و ۷۶۰هزار و ۷۷۰تن مورد معامله قرار گرفته است.


انتهای خبر

0
0