تحلیل برای سود
1400/06/06
22:39
گزارش بازار 6 شهریور ماه 1400 🔴 در بازار امروز، شاخص با افزایش تقاضا کار خود را آغاز کرد و بعد از گذشت یک ساعت ابتدایی، در حالی که نزدیک به 20 هزار...

گزارش بازار ۶ شهریور ماه ۱۴۰۰


🔴 در بازار امروز، شاخص با افزایش تقاضا کار خود را آغاز کرد و بعد از گذشت یک ساعت ابتدایی، در حالی که نزدیک به ۲۰ هزار واحد رشد کرده بود شدت تقاضا کاهش پیدا کرد تا بازار با شیبی مثبت و آرام به روند خود ادامه دهد. سرانجام با ۲۵ هزار و ۵۵۵ هزار واحد رشد، شاخص به ارتفاع ۱ میلیون و ۵۷۵ هزار واحد دست یافت. شاخص هم وزن در بازار امروز رشد بیشتری را نسبت به شاخص کل تجربه کرد و با ۱۱ هزار و ۱۴۹ واحد رشد به جایگاه ۴۶۷ هزار و ۵۰۷ واحدی رسید.



🔴 نمادهای «وامید» «پارسان» «کچاد» «شپنا» «شستا» «فولاد» بیشترین نقش را در رشد شاخص برعهده داشتند و در مقابل نمادهای «نوری» «مبین» «پارس» «شپدیس» معدود نمادهای تاثیرگذار منفی بر شاخص بودند.



🔴بازار فرابورس نیز روز پر رونقی را تجربه کرد و با ۴۱۰ واحد رشد در جایگاه ۲۲ هزار و ۷۲۸ واحد ایستاد.



🔴 نمادهای «بپاس» «کگهر» «مارون» «زاگرس» «فرابورس» از تاثیرگذاران مثبت بر شاخص بازار بودند و در مقابل نمادهای «سمگا» «آریا» «شصدف» «بساما» معدود نمادهای تاثیرگذار منفی بر شاخص کل فرابورس بودند.



🔴 نمادهای «سپید» «شستا» «فولاد» «شپنا» «فملی» «کاما» «برکت» پر تراکنش‌ترین نمادهای بازار بورس و نمادهای «کرمان» «مدیریت» «ثالوند» «شصدف» «وسپهر» «شگویا» «لطیف» نمادهای پر تراکنش بازار امروز فرابورس بودند.



🔴 ارزش کل معاملات امروز بازار سهام برابر با ۱۹,۶۸۴ میلیارد تومان بود که ۱۲,۷۵۶ میلیارد تومان آن (معادل ۶۵ درصد) را معاملات خرد سهام، حق تقدم و صندوق‌های قابل معامله سهامی تشکیل دادند و ۴،۴۳۷ میلیارد تومان از ارزش کل معاملات بازار را اوراق مشارکت تشکیل داد.



🔴 حجم کل معاملات به مقدار ۱۶ میلیارد و ۹۱۵ میلیون برگه سهم رسید و تعداد کل معاملات برابر ۱ میلیون و ۷۶۵ هزار واحد بود.



🔴 امروز شاهد ورود پول حقیقی به مبلغ ۴۶۱ میلیارد تومان بودیم، این میزان بیشترین میزان ورود پول حقیقی در ۳۰ روز کاری اخیر محسوب می‌شود.



🔴 این تغییر مالکیت حاصل ورود پول حقیقی به میزان ۴۵۱ میلیارد تومان در نمادهایی با ارزش کمتر از ۴۰ هزار میلیارد تومان و ورود پول حقیقی به میزان ۱۰ میلیارد تومان از نمادهایی با ارزش بیش از ۴۰ هزار میلیارد تومان بوده است.



🔴 در پایان معاملات امروز در بخش خریدها، حقیقی‌ها ۸۳ درصد و حقوقی‌ها ۱۷ درصد و در مقابل در بخش فروش نیز، حقیقی‌ها ۷۹ درصد و حقوقی‌ها ۲۱ درصد ایفای نقش کردند.



🔴 سرانه خرید هر کد حقیقی از ۲۵.۶ به ۳۱.۲ میلیون تومان و سرانه فروش هر کد حقیقی از ۱۸.۱ به ۱۸.۸ میلیون تومان رسید. در روزهای کاری اخیر شاهد رکورد شاخص خرید هر کد حقیقی در طی سال ۱۴۰۰ هستیم و امروز نیز رکورد چهارشنبه شکسته شد.



🔴 نمادهای «وکار» «کاما» «وبانک» «تنوین» «وصنا» «ولپارس» «وهور» «دانا» «توریل» «کتوکا» «وامید» «ثالوند» «ثباغ» حجم‌های مشکوکی را به خود دیدند.



🔴 نمادهای «ثاصفا» «کصدف» «وملت» «سکارون» «فبیرا» «وهنر» نمادهایی با حجم‌های مشکوک در بازار پایه بودند.



🔴در بین صنایع بازار بیشترین ارزش معاملات به گروه‌های «پتروشیمی» « فلزات» «بانکی» «انبوه سازی» «خودرو» اختصاص داشت و در بین شرکت‌ها نیز، نمادهای «شپنا» «فولاد» «کاما» «شستا» «خساپا» «فملی» «وکار» «کرمان » بیشترین ارزش معاملات را به نام خود ثبت کردند. در این میان نمادهای «کرمان» «خساپا» «کبهمن» «خودرو» «وکار» «دی» «وبملت» «فاذر» بیشترین حجم معاملات را شاهد بودند.



🔴در بین صنایع بازار بیشترین ورود پول حقیقی به گروه‌های «بانکی» «خودرویی» «پالایشی» اختصاص داشت و در مقابل بیشترین خروج پول حقیقی را گروه‌های «پتروشیمی» «فلزات» «انبوه سازی» به نام خود ثبت کردند.



🔴 در بین شرکت‌ها، نمادهای «شتران» « تنوین» «وامید» «شپنا» «خساپا» «خودرو» «فملی» «کاما» بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند و در مقابل نمادهای «نوری» «برکت» «فولاد» « وبملت» «پارس» «پارسان» «فارس» «ومعادن» بیشترین خروج پول حقیقی را به نام خود ثبت کردند.



برخی اخبار منتشر شده:


🔵طبق گزارش بانک مرکزی از ابتدای سال تا پایان مردادماه ۷ میلیارد و ۲۵۲ میلیون دلار ارز ۴،۲۰۰ تومانی برای واردات اقلام ضروری تخصیص داده شده است. نکته جالب این است که ۳۲۲ میلیون دلار صرف خرید اقلامی شده است که جز ۵ اقلام ضروری نیستند و معلوم نیست صرف خرید چه اقلامی شده است و نکته جالب‌تر آنکه طبق ادعای مسئولان نباید به جز ذرت، جو، سویا، روغن و دانه روغنی ارز ۴،۲۰۰ تومانی به کالایی داده شود.



🔵امروز پس از گذشت ۱۲ سال مجوز تاسیس یک کارگزاری جدید از سوی هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار صادر گردید تا بدین ترتیب انحصار صدور آن شکسته شود.



انتهای خبر

0
0