همفکران
1400/05/19
09:08
تغییر سهام سهامداران عمده/ خرید و فروش های حقوقی ها

در تصویر زیر تحرکات حقوقی‌ها و بازار گردان ها را طی دادوستدهای روز معاملاتی گذشته مشاهده می‌کنید...

در گروه بانکی‌ها ، شرکت کایا آسا تجارت توس ۹۲ میلیون از سهام بانک خاورمیانه را خریداری کرد، صندوق بازار گردانی تجارت ۱۱۰ میلیون از سهام بانک تجارت و صندوق اختصاصی بازار گردانی پاداش بیش از ۲ میلیون از سهام بانک سامان را خریداری کردند.


اما شخص حقیقی بیش از ۹ میلیون و صندوق بازار گرانی امید لوتوس پارسیان ۲ میلیون از سهام بانک آینده را بفروش رساندند، همچنین شرکت توسعه و مدیریت سرمایه صبا که روز گذشته ۱۰ میلیون از سهام بانک پاسارگاد را بفروش رسانده بود در اقدامی دیگر ۱۴ میلیون از سهام این بانک را بفروش رساند.


در گروه دارویی‌ها همچنان شاهد خریدهای زیر یک‌میلیون سهام از گروه دارویی برکت هستیم .


در سیمانی‌ها نیز، صندوق سرمایه‌گذاری بازار گردانی توسعه صنایع سیمان بیش از ۸ میلیون از سهام سیمان شمال و ۵ میلیون از سهام سیمان مازندران را به فروش رساند همچنین شرکت سیمان ساوه نیز ۱ میلیون از سهام سیمان سپاهان را بفروش رساند ،اما صندوق سرمایه‌گذاری بازار گردانی توسعه ملل ۵ میلیون از سهام سیمان مازندران را و موسسه صندوق بیمه اجتماعی روستائیان وعشایر یک‌میلیون از سهام سیمان شاهرود را خریداری کردند .




فولادی‌ها همچنان با خرید روبرو هستند، موسسه صندوق بازنشستگی، وظیفه، ازکارافتادگی که دیروز نزدیک به ۳ میلیون از سهام فولاد کاوه جنوب کیش را خریداری کرده بود روز دوشنبه نیز ۲۶ میلیون از سهام فولاد مبارکه اصفهان را و ۵۰ میلیون سهام فولاد کاوه جنوب کیش را خریداری کرد.


اما شرکت مدیریت سرمایه‌گذاری کوثر بهمن ۵۲ میلیون از سهام فولاد کاوه جنوب کیش را بفروش رساند.


صندوق سرمایه‌گذاری بازار گردانی تجارت که روز گذشته ۴ میلیون از سهام بیمه تجارت نو را بفروش رسانده بود بیش از ۶ میلیون سهام این مجموعه را خریداری کرد.


شرکت بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران که این هفته نزدیک به ۵ میلیون از سهام سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی را خریداری کرده بود مجددا ۶ میلیون دیگر از سهام این مجموعه را خریداری کرد.


همچنین صندوق سرمایه‌گذاری گنجینه زرین‌شهر مجددا خریداری اپال شد ، این مجموعه روز گذشته بیش از ۳ میلیون از سهام فرآوری معدنی اپال کانی پارس را خریداری کرد و در روز دوشنبه نیز نزدیک به ۴ میلیون دیگر از سهام فرآوری معدنی اپال کانی پارس را خریداری کرد.



شرکت توسعه و مدیریت صبا ۲۴ میلیون از سهام شرکت ارتباطات سیار تهران و ۴۸ میلیون از سهام گسترش نفت و گاز پارسیان را بفروش رساند، سازمان خصوصی‌سازی ۳۹۶ میلیون از سهام تولید تجهیزات سنگین هپکو و شرکت سرمایه‌گذاری ملی ایران ۸ میلیون از سهام قند شیرین خراسان را بفروش رساندند.


موسسه صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر ۳۰ میلیون از سهام گسترش نفت و گاز پارسیان و ۳۰ میلیون از نفت و گاز پتروشیمی تامین را خریداری کرد.



انتهای خبر

0
0