رمزارز نیوز
1401/05/18
14:30
تحریم سرویس معروف تورنادو کش توسط آمریکا!

وزارت خزانه‌داری ایالات ‌متحده بیش از ۴۰ آدرس ارز دیجیتال را که به تورنادو کش (Tornado Cash) مرتبط است، به… مطالعه مطلب ...

وزارت خزانه‌داری ایالات ‌متحده بیش از ۴۰ آدرس ارز دیجیتال را که به تورنادو کش (Tornado Cash) مرتبط است، به لیست اداره کنترل دارایی‌های خارجی یا OFAC اضافه کرده است.


در اطلاعیه روز دوشنبه، OFAC عملا ساکنان ایالات‌متحده را از استفاده از تورنادو کش منع کرد و آدرس‌های استیبل کوین و اتریوم متصل به آن را در لیست خاص خود قرار داد. این وزارت‌خانه ادعا کرد که افراد و گروه‌ها از تورنادو کش برای شستن بیش از ۷ میلیارد دلار رمزارز از سال ۲۰۱۹ تاکنون استفاده کرده‌اند. از آن جمله، ۴۵۵ میلیون دلاری است که توسط گروه لازاروس وابسته به کره شمالی به سرقت رفته است. این پروتکل همچنین در مرکز برخی از هک‌ها و سوءاستفاده‌های اخیر در امور مالی غیرمتمرکز قرار داشت.


به گفته این وزارت‌خانه، میکسرهای ارز مجازی به مجرمان کمک می‌کنند تا برای امنیت ملی ایالات‌متحده تهدید ایجاد کنند. وزارت خزانه‌داری در ماه می اقدامات مشابهی را نیز علیه دیگر میکسر ارزهای دیجیتال یعنی Blender.io انجام داده بود.


طبق گفته OFAC، تورنادو ظاهرا ۲۰.۵ میلیون دلار از حدود ۶۲۰ میلیون دلار سرقت شده از پل رونین بازی اکسی اینفینیتی را پردازش کرده است. اکنون در حدود ۱۷۳۶۰۰ اتریوم و ۲۵.۵ میلیون استیبل کوین USDC تحت تحریم‌های OFAC، قرار گرفته‌اند. تورنادو کش در ماه ژوئیه اعلام کرد که کد رابط کاربری خود را به عنوان بخشی از اهداف خود در جهت عدم تمرکز و شفافیت کامل، کاملا متن‌باز کرده است.


انتهای خبر

0
0