موج برتر
1400/09/01
17:45
#زنگ_آموزش با موضوع #مدیریت_سرمایه آیا می‌دانيد "ریسک مجاز هر معامله" که در محاسبه "حجم معامله" استفاده می‌شود چیست؟ به زبان ساده "ریسک مجاز هر...

#زنگ_آموزش با موضوع #مدیریت_سرمایه



آیا می‌دانید "ریسک مجاز هر معامله" که در محاسبه "حجم معامله" استفاده می‌شود چیست؟



به زبان ساده "ریسک مجاز هر معامله" مقدار پولی است که معامله‌گر مجاز است در هر معامله از دست بدهد. بطوریکه حتی اگر بیش از ۵۰ معامله متوالی خطا انجام دهد، کال مارجین و یا لیکویید نشود. (کال مارجین و لیکویید شدن اصطلاحی است که در بازارهای دوطرفه مثل فارکس و یا فیوچرز ارزهای دیجیتال وجود دارد و به معنی از دست رفتن کل سرمایه وارد شده در بازار است. که در بازار بورس سهام یا معاملات اسپات رمزارزها به معنی زیان بیش از ۶۰ و ۷۰ درصد است.)



هر معامله‌گر بسته به میزان "مهارت‌های معامله‌گری" که دارد و با توجه به توانمندی "استراتژی تحلیلی" که با آن تحلیل می‌کند، مقدار "ریسک مجاز هر معامله" برای او و بصورت اختصاصی تعیین می‌شود.


یعنی ممکن است دو نفر که هر نفر ۱۰۰ میلیون تومان سرمایه دارد، ریسک مجاز یکسانی نداشته باشند. چراکه استراتژی آنها و یا میزان مهارت‌های آنها فرق دارد.



برای محاسبه مقدار "ریسک مجاز هر معامله" بایستی از "جداول ROR" یا "فرمول بهینه f" استفاده شود. برای هر معامله‌گر بصورت اختصاصی و جداگانه محاسبه می‌شود.



پی نوشت: اگر نمی‌دانید که جداول ROR یا فرمول بهینه f چیست، درواقع با روش مدرن مدیریت سرمایه بیگانه هستید.



👈 ادامه مبحث را در پست‌های آموزشی آینده دنبال خواهیم کرد.






امیدوارم مطلب بالا مفید بوده باشد. با دیگران به اشتراک بگذارید. متشکرم


دوستدار شما - حسین محمدپور

انتهای خبر

0
0