سنا
1400/07/17
13:14
عرضه صکوک اجاره سهام ۷ هزار میلیارد ریالی صنایع و معادن غدیر

با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار، صکوک اجاره سهام شرکت بین المللی توسعه صنایع و معادن غدیر (سهامی عام) به مبلغ ۷ هزار میلیارد ریال از طریق بورس اوراق بهادار تهران از روز دوشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۰ به مدت سه روز کاری در نماد "صمعاد۴۰۷" عرضه عمومی خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) و به نقل از شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه، غلامرضا ابوترابی با اعلام خبر فوق افزود: شرکت بین المللی توسعه صنایع و معادن غدیر قصد دارد بخشی از منابع مالی مورد نیاز خود را از طریق فروش و اجاره به شرط تملیک بخشی از سهام شرکت فولاد آلیاژی ایران (سهامی عام) تامین کند.


وی توضیح داد: این اوراق با نرخ اجاره‌بهای سالیانه ۱۸ درصد و عمر ۴ ساله به شیوه حراج از طریق بورس اوراق بهادار تهران از روز دوشنبه ۱۹ مهر ۱۴۰۰ لغایت چهارشنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۰ عرضه عمومی خواهد شد. مبلغ اسمی هر ورقه آن یک میلیون ریال بوده و اجاره‌بهای مربوطه هر سه ماه یک‌بار توسط شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به حساب دارندگان اوراق واریز می‌شود.


ابوترابی در خصوص ارکان انتشار این اوراق بیان کرد: صکوک اجاره سهام مذکور از طریق شرکت کارگزاری آرمون بورس به عنوان عامل فروش و با استفاده از خدمات شرکت تامین سرمایه دماوند به عنوان متعهد پذیره‌نویس و بازارگردان توسط شرکت واسط مالی آبان سوم (با مسئولیت محدود) در بورس اوراق بهادار تهران منتشر خواهد شد.


وی در خصوص شیوه ضمانت این اوراق توضیح داد: جهت تضمین پرداخت اجاره‌بها و اصل اوراق در سررسید، بخشی از سهام شرکت فولاد آلیاژی ایران و شرکت موتوژن توثیق شده است.


ابوترابی در خصوص وثایق این اوراق توضیح داد: از آنجا که شرکت بین المللی توسعه صنایع و معادن غدیر از جمله شرکت‌های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران یا فرابورس ایران نبوده اما موفق به کسب رتبه اعتباری بلند مدت A شده ‌است، لذا به استناد مفاد مصوبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ هیئت مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار از امکان کاهش وثایق مورد نیاز بر اساس رتبه اعتباری کسب شده استفاده نموده و ضرایب توثیق بر اساس مصوبه مذکور تعدیل شده است.


انتهای خبر

0
0