بتاسهم
1399/12/16
18:02
محمدی مدیرمالی شرکت در پاسخ به سوالی دیگر در خصوص قیمت سهام حفاری گفت: علیرغم‌این که در مردادماه قیمت سهم‌حدودا به بالای ۲ هزار تومان هم رسید، متاس...

محمدی مدیرمالی شرکت در پاسخ به سوالی دیگر در خصوص قیمت سهام حفاری گفت: علیرغم‌این که در مردادماه قیمت سهم‌حدودا به بالای ۲ هزار تومان هم رسید، متاسفانه باتوجه به شرایط بازار در حال حاضر قیمت سهم کمتر از ارزش واقعی خود است که معمولا مورد اعتراض سهامداران است. بخشی از دلیل این کاهش قیمت نیز تصمیم مجموعه شستان بود که برای تامین نقدینگی تصمیم به فروش سهام خود کرد. شرکت در راستای تکلیف قانونی خود مبنی بر افزایش ثروت سهامداران راهکارهایی را برای جلوگیری از کاهش قیمت سهام انجام داد که یکی از آنها جلسه با فعالان بازار و ترغیب آنها برای ورود به این قضیه بود. گزارشات مناسب در مقاطع مختلف افشا شد که بتوانیم از این محل افزایش قیمتی را در سهام شاهد باشیم. اما متاسفانه به دلیل شرایط بازار این مهم محقق نشد. وی در پاسخ به سوالی دیگر مبنی بر این که بدهی های ارزی و ریالی شرکت حفاری چه میزان است، گفت: باتوجه به ارائه گزارشات دوره ای این آیتم همان اعدادی است که در صورت های مالی ذکر شده و از بابت شفافیت صورتهای مالی و مطالبات مشکوک الاوصول و بدهی های احتمالی ذخیره گیری های مناسب انجام‌شد و تا امروز شرکت بدهی ثبت نشده یا مطالبات مازاد بر مبالغی که مورد تایید کارفرمایان است، در صورت های مالی خود نداریم.


شروع فعالیت دکل های غیر فعال


در ادامه عیدی مدیرعامل شرکت حفاری شمال در پاسخ به سوال دیگر سهامداران در این مورد که با توجه به افزایش قیمت نفت برنامه شرکت جهت بکارگیری دکل هایی که مشغول به کار نیستند چیست، تصریح کرد: ما عملا یک دکل غیرفعال بیشتر نداریم که درحال بازسازی و تعمیر است و همه دکل ها از اوایل سال آینده طی برنامه های زمان بندی شده وارد فعالیت شده و در دو پروژه مارون و گلخاری مشغول به کار می شوند.


محمدی در پاسخ به این پرسش که آیا شرکت در سال ۹۹ تسعیر ارز دارایی های ارزی انجام میدهد یا خیر، گفت: طبیعتا باتوجه به استانداردهای حسابداری این موضوع روی دارایی ها و بدهی های ارزی طی ۹ ماهه اعمال شده مجدد هم براساس نرخ ۳۰ اسفندماه ۹۹ دارایی ها و بدهی ها تسعیر خواهد شد.


وی در خصوص مطالبات ارزی شرکت گفت: میزان مطالبات در صورت های مالی منعکس شده و برنامه شرکت در حوزه قراردادهای جاری و قراردادهایی که در سال ۹۸ خاتمه پیدا کرد بسیار مناسب است و درسال ۹۸ خالص جریان نقد ناشی از فعالیت های عملیاتی شرکت ۲۵۳میلیارد تومان و در تاریخ ۳۱ شهریورماه ۹۹ منفی ۱۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بود. در ۹ ماهه نیز ۴۵۷ میلیارد تومان خالص جریان نقد ناشی از فعالیت های عملیاتی شرکت بود که در پایان سال این عدد بزرگتر هم خواهد شد. لذا روند نقدینگی شرکت در حوزه قراردادها بسیار مناسب است.



انتهای خبر

0
0