بورس۲۴
1401/04/12
17:58
پیش بینی بورس فردا ۱۳ تیر ۱۴۰۱/ در انتظار بازگشایی بازارهای جهانی

چگونگی بازگشایی بازارهای جهانی در تعیین روند معاملات روز آتی تاثیرگذار است، اما با توجه به روند عرضه و تقاضا و شیب نمودار شاخص در ساعات پایانی، به نظر می‌رسد که روند متعادل، آرام و رو به جلوی معاملات در روز آتی نیز تداوم یابد.

پیش بینی بورس فردا 13 تیر 1401/ در انتظار بازگشایی بازارهای جهانی

بورس۲۴ : بورس تهران در شرایطی معاملات امروز را با تداوم تحرکات نسبی سمت عرضه در بزرگان و افزایش اقبال به سهام کوچکتر آغاز کرد که بتدریج و همزمان با رنج کشی‌های مثبت در نمادهای پالایشی، شاهد افزایش تحرکات مثبت و بازگشت شاخص کل به مدار صعود بودیم. بدین‌ترتیب در شرایطی که جو منفی روز گذشته فروکش کرده‌بود، شاخص کل با پیشروی ۱۳۴۶ واحدی روبرو شد. در پی اقبال بیشتر سرمایه‌گذاران به صنایع کوچک و متوسط، شاخص هم‌وزن با ثبت عملکرد بهتر با رشد ۱۱۵۹ واحدی روبرو شد. ارزش معاملات خرد به محدوده ۳.۱ همت رسید و حقیقی‌ها ۲۳۲ میلیارد تومان از بازار سرمایه خارج کردند.


سطوح پایین ارزش معاملات خرد در کنار تداوم روند خروج نقدینگی حتی در روزهای مثبتی مانند امروز، نشان می‌دهد که مطابق انتظارمان شاخص در حال درجا زدن در محدوده‌های فعلی است و این آمار بیشتر از تداوم وضعیت رکودی و سردرگمی معامله‌گران نسبت به آینده عوامل و پارامترهای اقتصادی موثر حکایت دارد.


به هر حال باید دید با انتشار صورت‌های مالی ۳ ماهه شرکت‌ها و کاهش ابهامات معامله‌گران نسبت به وضعیت سودسازی شرکت‌ها آن هم در شرایطی که معمولا با افزایش بهای تمام شده و انواع هزینه‌ها روبرو شدهاند، راه برای ورود نقدینگی و کاهش فضای بی‌اعتمادی هموار خواهد شد یا خیر؟


ضمن آنکه در برخی صنایع تخمین‌هایی از وضعیت صورت‌های مالی بهار زده می‌شود. برای مثال در پالایشی‌ها بنظر می‌رسد در صورتی که گزارشات ابهام برانگیزی منتشر نکنند و مبنای قیمت‌گذاری ابلاغیه وزارت نفت در مهر سال گذشته باشد، وضعیت کرک اسپرد این صنعت در فصل بهار به طور قابل توجه‌ای از زمستان بهتر است. این موضوع می‌تواند عملکرد مطلوب و سود فراتر از انتظار برای فصل بهار نمادهای این گروه رقم بزند.


حال با تاکید بر اینکه چگونگی بازگشایی بازارهای جهانی در تعیین روند معاملات روز آتی تاثیرگذار است، اما با توجه به روند عرضه و تقاضا و شیب نمودار شاخص در ساعات پایانی، به نظر می‌رسد که روند متعادل، آرام و رو به جلوی معاملات در روز آتی نیز تداوم یابد.


متن کامل چشم انداز بازار فردا را اینجا بخوانید.

انتهای خبر

0
0