بتاسهم
1401/03/17
16:17
مجمع #فرابورس 📌 به گزارش همفکران مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام با حضور حداکثری سهامداران در حال برگزاری است و مهمترین نکات مطرح شده در این ج...

مجمع


#فرابورس



📌 به گزارش همفکران مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام با حضور حداکثری سهامداران در حال برگزاری است و مهمترین نکات مطرح شده در این جلسه به شرح زیر است:



✅ از رویدادهای مهم سال گذشته شرکت فرابورس ایران پذیره‌نویسی ۵ صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت و پذیره نویسی صندوق سرمایه گذاری جسورانه و پذیره نویسی۶ صندوق سرمایه گذاری در سهام و پذیره نویسی دو صندوق سرمایه گذاری خصوصی، همچنین جذب سرمایه ۱۰۰ میلیارد تومانی استارتاپ ها از بازار سرمایه و پیشرفت ۱۹ طرح اقتصادی با کمک تامین مالی جمعی و انتشار ۵ فقره اوراق مرابحه شرکتی است.



✅ در نهایت تامین مالی یک میلیون و ۸۹۸ هزار و ۶۰۱ میلیارد ریال برای متقاضیان متنوع از جمله مردم و بنگاه های اقتصادی و دولت از طریق افزایش سرمایه شرکت ها و عرضه های اولیه و پذیرش اسناد خزانه اسلامی و پذیره نویسی سهام و صکوک و صندوق‌های سرمایه‌گذاری از دیگر رویدادهای مهم سال گذشته بوده است.



✅ نمادهای میدکو و شغدیر با مجموع ارزش بازار ۲۰۲ هزار میلیارد تومان در زمان انتقال در سال ۱۴۰۰ از بازار اول فرابورس به بازار های بورس تهران منتقل شدند.



✅ نمادهای ذوب و اتکام با ارزش بازار ۲۳ هزار میلیارد تومان در زمان انتقال در سال گذشته از بازار دوم فرابورس به بازار های بورس تهران منتقل شدند.



✅ ارزش کل بازار فرابورس ایران در آخرین روز معاملاتی سال ۱۴۰۰ معادل ۱۷۳۶ هزار میلیارد تومان بود.



✅ ۱۵ عرضه اولیه در بازارهای اول و دوم و پذیرش ۳۹ شرکت در بازارهای اول و دوم و درج ۳۷ شرکت از جمله اقدامات شرکت فرابورس ایران بود.



✅بازارهای ابزارهای نوین بیشترین حجم معاملات را به خود اختصاص داده است.



انتهای خبر

0
0