همفکران
1400/11/02
08:47
کارنامه صنایع و شرکت ها در دی ماه؛ بازدهی منفی بیش از ۶۰ درصد شرکت ها

در دوره یک ماهه دی ۱۴۰۰ بازدهی عمده صنایع منفی بود اما تعداد معدودی از صنایع نیز بازدهی مثبت داشتند. در پایان دی ماه ارزش بازار ۷۲ درصد از صنایع نسبت به ابتدای این ماه افت کرده و ۱۷ درصد از صنایع بازدهی مثبت داشتند که ...


در دوره یک ماهه دی ۱۴۰۰ بازدهی عمده صنایع منفی بود اما تعداد معدودی از صنایع نیز بازدهی مثبت داشتند. در پایان دی ماه ارزش بازار ۷۲ درصد از صنایع نسبت به ابتدای این ماه افت کرده و ۱۷ درصد از صنایع بازدهی مثبت داشتند که بازدهی نیمی از آن ها کمتر از یک درصد مثبت بود. صنایع کاشی و سرامیک، محصولات چوبی، قند و شکر و رایانه بیشترین بازدهی مثبت را در این ماه کسب کردند. کاشی و سرامیک حدود ۱۱ درصد، محصولات چوبی حدود ۶،۵ درصد، قند و شکر بیش از ۶ درصد و رایانه حدود ۳ درصد بازدهی مثبت داشتند.


صنایع استخراج سایر معادن، محصولات فلزی و ماشین آلات و تجهیزات با بیشترین کاهش ارزش مواجه شدند.


در دی ماه بیش از ۶۸۰ شرکت در بازار سرمایه داد و ستد شدند که طی این دوره یک ماهه بیش از ۶۰ درصد از شرکت ها با بازدهی منفی مواجه شدند. اما ارزش سهام حدود ۳۵ درصد از شرکت ها رشد کرد و بازدهی مثبت را عاید سهامدارانشان کردند.


حفارس، وسالت، فبستم، کترام، شرنگی، خکاوه، فنفت و و نیرو بیشترین رشد قیمت را رقم زدند و بین ۴۰ تا ۶۵ درصد بازدهی عاید بازار کردند.


ثنظام، شلیا، شسینا، غشصفا، فالوم، حآفرین، گکیش و ثقزوی در صدر بیشترین افت قیمت قرار گرفتند. ارزش سهام این شرکت ها طی دی ماه از ۳۵ تا ۴۲ درصد افت کرد.


شاخص کل در ابتدای دی ماه در ارتفاع ۱،۳۱۸،۴۶۷ واحد کار خود را آغاز کرد و در همان هفته ابتدا توانست به کانال ۱،۴ میلیون واحد ورود کند اما در ادامه روند ریزشی در پیش گرفت و در پایان ماه به سطح ۱،۲۷۹،۴۴۹ هزار واحد رسید. بازدهی یک ماهه شاخص کل منفی سه درصد بود. در این مدت حدود ۶ هزار میلیارد تومان نقدینگی حقیقی از بازار سرمایه خارج شد.



انتهای خبر

0
0