اقتصاد آنلاین
1399/11/18
13:19
بیشترین تغییر مالکیت حقیقی و حقوقی در بازار سهام/ خروج ۳۵۰میلیاردی بانکی‌ها در اولین روز هفته

افراد حقیقی در بورس امروز هزار و ۹۳۰میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند که بیشترین خروج پول حقیقی از بورس یا فرابورس مربوط به گروه بانک‌ها و موسسات اعتباری و همچنین سهام شپنا بود.

اقتصاد آنلاین – سیده زینب رزم گیر؛ حقوقی‌ها امروز حدود هزار و ۹۳۰ میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد ۷هزار و ۷۵۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۳۱درصد یعنی ۲هزار و ۳۷۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان ۲۵درصد از کل معاملات شد.


بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «بانک‌ها و موسسات اعتباری»، «فلزات اساسی» و «فرآورده‌های نفتی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «ساخت محصولات فلزی» و «فعالیت‌های هنری، سرگرمی و خلاقانه» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.


سه نماد «شپنا»، «فملی» و «وتجارت» لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به «غبهار»، «سخاش» و «ملت» معطوف بود.


مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری شرکت پالایش نفت اصفهان حدود ۱۳۰میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی کشت وصنعت بهاران گلبهار خراسان با برتری ۱۰میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.


امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۳۷نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۲۳۵نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۱۰۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم هزار و ۹۷۰میلیارد تومان بود.


برای مشاهده تصاویر در ابعاد اصلی روی آنها کلیک کنید


photo_2021-02-06_13-01-42
IMG_20210206_130056_708
انتهای خبر

0
0