بورس پرس
1400/08/18
14:59
معاملات مشکوک یک پتروشیمی ، ایران خودرو، زیرمجموعه سایپا و ۱۲ نماد دیگر

در روز رشد ۱۳.۲ هزار واحدی شاخص، یک پتروشیمی، ایران خودرو، زیرمجموعه سایپا، سه شرکت سرمایه گذاری به همراه ۹ نماد دیگر، مشمول معاملات مشکوک شدند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، در جریان معاملات چهارمین روز کاری این هفته، بازار سهام با تعادل میان خریداران و فروشندگان در مدار مثبت آغاز به کار کرد و در نهایت، شاخص بورس با رشد ۱۳ هزار و ۲۹۸ واحدی و ورود به کانال یک میلیون و ۴۴۷ هزار تایی به معاملات روزانه پایان داد .


به این ترتیب، بیش از ۶.۳ و ۱۱.۶ هزار میلیارد تومان در بورس و فرابورس دست به دست شد که بالا بودن ارزش معاملات فرابورس مربوط به معاملات اوراق است و بیشترین حجم معاملات هم به ایران خودرو با داد و ستد ۱.۵ میلیارد سهم و سایپا، پارس خودرو، گروه بهمن به همراه پالایشگاه بندرعباس با تقاضای ۹۶۱، ۴۷۳، ۳۹۶ و ۳۱۰ میلیون سهمی تعلق گرفت.


در این میان، بررسی اطلاعات پردازش اطلاعات مالی مبنا نشان داد ۱۵ شرکت با داد و ستد ۲۸ تا سه برابری نسبت به میانگین یک ماهه در زمره معاملات مشکوک قرار گرفته اند.


در صدر این فهرست، بیمه حافظ شرکت حاضر در تابلو زرد بازار پایه فرابورس با افت ۴.۳ درصدی قیمت سهام و صف فروش، شاهد داد و ستد ۱۹ میلیون سهمی شد.


در ادامه هم شرکت های سخت آژند، سرمایه گذاری جامی ، داروسازی زهراوی، گسترش قطعه سازی کمند ، آبادگران کیش، ایران خودرو ، پتروشیمی زاگرس، سرمایه گذاری ساختمانی اعتماد گستر، سرمایه گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ، ریخته گری تراکتورسازی ایران، ایران ارقام، سرمایه گذاری رنا ، مس افق کرمان و دلیجان شکوه پارس مشمول معاملات مشکوک امروز شدند.


حضور یک پتروشیمی ، ایران خودرو، زیرمجموعه سایپا، سه شرکت سرمایه گذاری به همراه ۹ شرکت بورسی و فرابورسی از جمله نکات جالب این فهرست بود.


برای مشاهده اطلاعات دیگر مانند گزارش وقایع بازار ، بازدهی ماهانه سهام و صنایع و... می توان به rahavard۳۶۵.com مراجعه کرد.



تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0