بورس پرس
1400/03/23
00:00
مجوز افزایش سرمایه اولین رکورددار T شرکت آماده عرضه اولیه و بورس انرژی

اولین رکورد دار افزایش سرمایه ، شرکت آماده عرضه اولیه ۱۵ درصدی و بورس انرژی، مجوز تامین مالی ۲۰۰ ، ۱۸۱ و ۱۷۳ درصدی را از سه محل گرفتند و آماده برگزاری مجمع فوق العاده شدند.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، کارخانجات مخابراتی ایران ، تامین سرمایه تمدن و بورس انرژی، به ترتیب مجوز افزایش سرمایه ۱۸۱ ، ۱۷۳ و ۲۰۰ درصدی را از سازمان بورس گرفتند و آماده برگزاری مجمع فوق العاده شدند.


براین اساس ، سرمایه فعلی "لکما" از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها و از ۳۲۳.۵ به ۹۰۹.۵ میلیارد تومان می رسد و صرف خروج از شمولیت ماده ۱۴۱ قانون تجارت می شود.


کارخانجات مخابراتی ایران با اعمال افزایش سرمایه ۲۱۸۳ درصدی از محل تجدید ارزیابی در ۳۰ تیر سال ۹۴، اولین رکورد دار افزایش سرمایه همه شرکت های بورسی و فرابورسی بشمار می رود.


در این میان، "تمدن" سرمایه فعلی را از ۵۵۰ میلیارد تومان به ۱.۵ هزار میلیارد تومان می رساند. تامین مالی این شرکت از محل سود انباشته اعمال و صرف اصلاح ساختار مالی و بهبود ساختار سرمایه می شود.


بنابراین گزارش، تامین سرمایه تمدن با درج نماد در صف عرضه اولیه ۱۵ درصدی سهام ایستاده تا به عنوان ششمین شرکت از این صنعت به بورس وارد شود.


براین اساس، "انرژی" سرمایه فعلی را از ۶۰ به ۱۸۰ میلیارد تومان می رساند. ۸۴ میلیارد تومان از این تامین مالی از محل سود انباشته و ۳۶ میلیارد تومان دیگر از محل سایر اندوخته‌ها برای تامین مالی بخشی از خرید ساختمان در سال جاری و وجود حداقل سرمایه مطلوب بورس ها صرف می شود.



تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0