بورس پرس
1400/10/12
12:22
گزارش مدیرعامل "شستا" از عملکرد مالی، فروش و پروژه ها

مدیرعامل شستا با اشاره به ۹۴ پروژه در دست اجرا به ارزش بیش از ۶۳ هزار میلیارد تومان درباره عملکرد مالی توضیح داد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، مجمع فوق العاده سرمایه گذاری تامین اجتماعی صبح امروز با دستور جلسه تصمیم گیری درخصوص افزایش سرمایه با حضور بیش از ۹۰ درصد سهامداران برگزار و با توجه به صدور مجوز توسط سازمان بورس، افزایش سرمایه سنگین ۱۰۵۲ درصدی از محل تجدید ارزیابی مورد تصویب قرار گرفت.


براین اساس، "شستا" به منظور اصلاح ساختار مالی، سرمایه فعلی را از ۱۴.۲ به ۱۶۳.۶ هزار میلیارد تومان رساند تا در جایگاه بزرگترین شرکت بورسی از لحاظ سرمایه اسمی قرار گیرد.


گزارش مدیرعامل از عملکرد مالی، فروش و پروژه‌ها


علی رستمی مدیرعامل شستا با ارائه گزارشی از عملکرد مالی، فروش، پروژه‌ها و برنامه‌های آتی گفت: ۹۱ درصد پرتفوی شستا بورسی است. وظیفه اصلی این هلدینگ حفظ ارزش دارایی بیمه‌شده ها است و در همین راستا تلاش می شود با افزایش شفافیت و میزان سودآوری از دارایی بیمه شدگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی صیانت شود.


وی با اشاره به سیاست‌های کلان در اجرای طرح‌های توسعه‌ای و ایجاد اشتغال و جهش تولید افزود: در حال حاضر شستا ۹۴ پروژه به ارزش سرمایه‌گذاری بیش از ۶۳ هزار میلیارد تومان در دست اجرا دارد.


این مقام مسئول هدف افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی را حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی و حمایت از کالای ایرانی دانست و ادامه داد: به منظور رونق تولید و ایجاد اشتغال از طریق اصلاح ساختار مالی شرکت‌ها و کارآمدسازی افزایش بهای ناشی از تجدید ارزیابی دارایی‌ها، افزایش سرمایه ۱۰۵۲ درصدی انجام گرفته است.


رستمی با بیان اینکه میزان افزایش سرمایه طبق بررسی‌ها درخصوص وضعیت شرکت‌ها و میزان توسعه و سودآوری حوزه‌های فعالیت هلدینگ‌ها و شرکت‌های تابعه صورت گرفته، اضافه کرد: بر همین مبنا بیشترین افزایش سرمایه در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی با ۵۰ درصد و به میزان ۷۱.۴ هزار میلیارد تومان بود. هلدینگ صبا تامین با ۲۶.۴ هزار میلیارد تومان پس از تاپیکو بیشترین میزان افزایش سرمایه را به خود اختصاص داده است.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام


انتهای خبر

0
0