آکادمی هلاکوئی
1400/03/30
19:49
تقاطع مرگ بیت کوین در سال ۲۰۲۱ شکل گرفت ، اما جای نگرانی وجود ندارد

در نهایت ، تقاطع مرگ (death cross) بیت…

در نهایت ، تقاطع مرگ (death cross) بیت کوین دیروز با عبور اندیکاتور میانگین متحرک ۵۰ از اندیکاتور میانگین متحرک ۲۰۰ در ۱۹ ژوئن(۲۹ خرداد) تشکیل شده است. اگرچه این الگو معمولا به عنوان نشانه ای از بازار خرسی تلقی می گردد، اما در این طور مواقع به دلایلی وجود دارد که دیگر نیازی به نگرانی نیست.


تقاطع مرگ بیت کوین


تقاطع مرگ معمولا به عنوان یک اندیکاتور عقب مانده تلقی می گردد. به این ترتیب در این مواقع ، بازار تمایل دارد که قبل از این اندیکاتور به کف خود برسد و نه بعد از آن. در واقع ، این الگو معمولا بهترین زمان برای خروج از بازار برای افرادی است که از بدترین حالت بازار ترس دارند..


پیش از این ، اندیکاتور تقاطع مرگ در هر دو بازار ،ارز دیجیتال و بازارهای سهام قابل اعتماد بوده است. به عنوان مثال ، سقوط بیت کوین در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۹ (پاییز۱۳۹۸) و سه ماهه اول سال ۲۰۲۰(زمستان ۱۳۹۸) پس از تشکیل تقاطع مرگ به وقوع پیوست.



“فاصله زمانی شکل گیری تقاطع های مرگ تا زمان شکل گیری تقاطع طلایی + بیشترین نوسان قیمت از زمان شکل گیری تقاطع مرگ”


۲۰۱۱: ۱۸۰ روز ، -۵۹٪


۲۰۱۴: ۹۰ روز ، +۸۳٪


۲۰۱۴: ۳۹۰ روز ، -۶۳٪


۲۰۱۸: ۳۶۰ روز ، -۵۵٪


۲۰۱۹: ۱۰۵ روز ، -۲۹٪


۲۰۲۰: ۵۰ روز ، +۶۶٪


pic.twitter.com/۸JmbtnFLGJ


– ۱۷venturefoundΞr (venturefounder) ژوئن ۲۰۲۱(۲۷ خرداد)


با این حال ، چندین متخصص در بازار ارزهای دیجیتال توصیه کرده اند که بهترین کار در این مواقع ، هودل کردن است. شکل گیری این الگو ها نشان دهنده این است که بازار ارز دیجیتال فعلا به تکامل کافی نرسیده است و به همین دلیل، این الگوها همیشه واقعیت را نشان نمی دهند. به عنوان مثال ، در سال ۲۰۱۵(۱۳۹۳)، تقاطع مرگ بیت کوین قبل از شروع یک بازار گاوی بزرگ شکل گرفت.


به خصوص ، اگر اندیکاتور میانگین متحرک ۵۰ موفق شود در عرض ۳ ماه آینده منجر به شکل گیری تقاطع طلایی شود. الگو حاصل شده می تواند منجر به آغاز یک بازار گاوی بزرگ شود.


تقاطع مرگ پس از خستگی طولانی‌مدت خریداران ایجاد می‌شود و میانگین متحرک کوتاه‌مدت یک دارایی، میانگین متحرک بلند مدت آن را رو به پایین قطع کرده و زیر آن قرار می‌گیرد. میانگین متحرک کوتاه‌مدت معمولا میانگین ۵۰ و میانگین متحرک بلند مدت، مربوط به ۲۰۰ است ، اما ممکن است بعد ها، اندیکاتور میانگین متحرک ۵۰ روبه بالا حرکت کند تا هر دو خط با هم برخورد کنند و تقاطع طلایی ایجاد شود.


بر اساس روندهای گذشته ، اگر تقاطع مرگ در عرض ۳ ماه به تقاطع طلایی منتهی شود، این می تواند منجر به جهش فوق العاده قیمت شود. در غیر این صورت ، بازار به سمت روند نزولی و فصل خرسی سوق داده می شود.


بر حسب تجارب گذشته ، کف های قیمتی ایجاد شده پس از شکل گیری تقاطع مرگ ، یک نقطه ورود سودآور هستند. بنابراین ، درصورتی که در بازاری تقاطع مرگ شکل بگیرد ، احتمالا زمان خوبی برای خرید باشد. همچنین ، در این طور مواقع سرمایه گذاران هستند که برای انجام معاملات تردید دارند ، برای آنها نیز توصیه می شود که بیت کوین خود را تا زمان بهبود بازار هولد کنند.


این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با آکادمی هلاکوئی نمی‌باشد.




منبع: coinquora


انتهای خبر

0
0