اخبار اکس نوین
1400/06/24
11:30
گری گنسلر: استیبل کوین‌ها ممکن است اوراق بهادار باشد

اکس نوین: گری گنسلر، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا در جریان جلسه استماع کمیته بانکی سنا در پاسخ به سوال سناتور پت تومی اظهار داشت که استیبل کوین‌ها نیز ممکن است اوراق بهادار باشند. گنسلر استیبل کوین‌ها را در دسته اوراق بهادار قرار داد به گفته گنسلر، تعداد کمی از ارزهای دیجیتال در شرایط فعلی در زمره کالا قرار می گیرند و بسیاری از آنها از جمله استیبل کوین‌ها را می‌توان به عنوان اوراق بهادار طبقه بندی کرد. گفتنی است اخیرا وزارت خزانه‌داری آمریکا نیز جلسات متعددی را با مدیران مالی در رابطه با استیبل کوین‌ها برگزار کرده است. در این نشست ها بر سر احتمال نظارت مستقیم…

اکس نوین : گری گنسلر، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا در جریان جلسه استماع کمیته بانکی سنا در پاسخ به سوال سناتور پت تومی اظهار داشت که استیبل کوین‌ها نیز ممکن است اوراق بهادار باشند.


به گفته گنسلر، تعداد کمی از ارزهای دیجیتال در شرایط فعلی در زمره کالا قرار می گیرند و بسیاری از آنها از جمله استیبل کوین‌ها را می‌توان به عنوان اوراق بهادار طبقه بندی کرد.


گفتنی است اخیرا وزارت خزانه‌داری آمریکا نیز جلسات متعددی را با مدیران مالی در رابطه با استیبل کوین‌ها برگزار کرده است. در این نشست ها بر سر احتمال نظارت مستقیم بر این دسته از ارزهای دیجیتال در صورت استقبال عمومی و کاهش ریسک و نحوه نظارت بر آنها بحث شده است.


رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا در پاسخ به این سوال که چرا وضوح نظارتی بسیار کمی در رابطه با حوزه ارز دیحیتال وجود دارد خاطرنشان کرد که تغییر قوانین در عهده کنگره آمریکاست. با این حال وی اظهار داشت که قوانین کنونی تعریف بسیار گسترده‌ای را از اوراق بهادار ارائه می‌کنند.


علیرغم مواضع سختگیران اخیر در رابطه با صنعت ارزهای دیجیتال، گنسلر در این جلسه اعلام کرد که موضعی مخالف ارزهای دیجیتال ندارد. وی در این رابطه گفت:


من در رابطه با ارزهای دیجیتال منفی یا مینیمالیست نیستم. من تنها فکر می‌کنم بهتر است در کنگره حمایت از سرمایه‌گذاران در اولویت باشد.


سخنان گنسلر در حالی گفته شد که مطابق با بیانیه مطبوعاتی جدید کمیسیون بورس و اوراق بهادار، از صرافی‌های ارز دیجیتال درخواست شده تا با ثبت نام در این کمیسیون، امنیت سرمایه‌گذاری مشتریان خود را تضمین کنند.


گنسلر متعهد شده تا در کنار کمیسیون معاملات آتی کالا، به شکل خستگی‌ناپذیری از سرمایه‌گذاران محافظت کند. کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا امیدوار است بتواند با همکاری با نهادهای قدرتمند دولتی و غیردولتی، چارچوب نظارتی مناسب و سخت گیرانه ای را برای ارزهای دیجیتال در آمریکا ایجاد نماید.


منبع u.today


انتهای خبر

0
0