بورس پرس
1401/09/23
00:00
بیمه فرابورسی درباره خسارت ابنیه شرکت بورسی در آتش سوزی توضیح داد

شرکت بیمه حاضر در فرابورس با وقوع آتش سوزی در بخش البسه و منسوجات شرکت بورسی درباره خسارت ابنیه و بیمه نامه تحت پوشش، توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس ، شرکت بیمه سینا با اشاره به وقوع آتش سوزی در بخش البسه و منسوجات شرکت بورسی در خصوص خسارت ابنیه و بیمه نامه تحت پوشش، توضیحاتی ارائه کرد و برای دو روز کاری با توقف نماد روبرو شد.


بر این اساس، عبداله سلطانی ثانی مدیرعامل "وسین" اعلام کرد: با توجه به وقوع حادثه ۱۰ آذر انبار شرکت حفاری شمال در استان خوزستان شهر اهواز، ۱۴ آذر مدیر فنی این شرکت به همراه ارزیاب بیمه مرکزی به محل حادثه عزیمت کرده و از وضعیت حادثه و اقلام خسارت دیده بازدید به عمل آمده که در این بازدید به دلیل اجرای نصب و تجهیز سیستم اعلام و اطفاء حریق و انجام عملیات جوشکاری توسط پیمانکار، ابنیه انبار از ناحیه سقف دچار حریق شد و به موجودی دپو شده در انبار نیز خسارت وارد می شود و از آنجایی که محل با فراوانی انواع کالا روبرو بوده در یک هفته گذشته گروه کارشناسی اعزام و مستقر شده و همکاران در حال تفکیک کالاهای نجات یافته و آسیب دیده هستند و در صورت پایان شمارش، نتیجه اخذ شده به ارزیاب تحویل و گزارش نهایی تنظیم و تحویل شرکت خواهد شد.


در خصوص خسارت ابنیه نیز کارشناس مربوطه اعزام شده و حداکثر تا اوایل هفته آینده بخش خسارت دیده سوله اعلام خواهد شد. علت حادثه عدم رعایت نکات ایمنی از طرف پیمانکار طرف قرارداد با شرکت حفاری شمال بوده و خسارت پرداخت شده توسط بیمه گر قابل بازیافت خواهد بود.


محل مورد بیمه تحت پوشش دو فقره بیمه نامه آتش سوزی مجزا از بیمه سینا و اتکایی نزد بیمه گران اتکایی و بیمه مرکزی به شرح ذیل است. بیمه نامه ای که مربوط به ساختمان و ابنیه شامل ساختمان اداری، سوله انبار، ساختمان مهمانسرا با حداکثر سرمایه تحت پوشش به مبلغ ۵.۷ میلیارد تومان که مشمول ۶۹ درصد اتکایی اختیاری و ۹ درصد اتکایی اجباری است.


بیمه نامه های مربوط به موجودی انبار با حداکثر سرمایه تحت پوشش به مبلغ ۷۲.۷ میلیارد تومان که مشمول ۲۶ درصد اتکایی اختیاری و ۹ درصد اتکایی اجباری است. برآورد نهایی مبلغ خسارت حادثه اعلام شده طبق آیین نامه شماره ۲۱ مصوب شورای عالی بیمه بررسی و اطلاع رسانی خواهد شد.


تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir


انتهای پیام



انتهای خبر

0
0