اقتصاد آنلاین
1400/02/18
12:56
بیشترین تغییر مالکیت حقیقی و حقوقی در بورس تهران (۱۸اردیبهشت)/ تنها یک گروه بورسی شاهد ورود پول بود!

افراد حقیقی در بورس امروز ۴۳۰میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند که بیشترین خروج پول حقیقی از بورس یا فرابورس مربوط به گروه محصولات شیمیایی و همچنین سهام شستا بود.

اقتصاد آنلاین – سیده زینب رزم گیر؛ حقوقی‌ها امروز حدود ۴۳۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد هزار و ۶۱۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۴۳درصد یعنی ۶۹۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان ۲۷درصد از کل معاملات شد.


بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «محصولات شیمیایی»، «فرآورده‌های نفتی» و «فلزات اساسی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه «واسطه‌گری‌های مالی و پولی» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.


سه نماد «شستا»، «وسپهر» و «وتجارت» لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به «وپاسار»، «ساراب» و «جم‌پیلن» معطوف بود.


مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی حدود ۳۰میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی بانک پاسارگاد با برتری حدود ۳۵میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.


امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در هشت نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۸۷نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۵۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۴۵۰میلیارد تومان بود.


برای مشاهده تصاویر در ابعاد اصلی روی آنها کلیک کنید


تغییر مالکیت حقیقی حقوقی18.02.1400
بیشترین تغییر مالکیت صنایع18.02.1400
انتهای خبر

0
0