بولتن اقتصادی
1400/06/14
22:22
پس از حدود یک هفته از علنی شدن خبر انتصاب #رضا_رحمانی به عنوان دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری_صنعتی هنوز رئیس جمهور رسما این انتصاب را رسانه‌ ای...

پس از حدود یک هفته از علنی شدن خبر انتصاب #رضا_رحمانی به عنوان دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری_صنعتی هنوز رئیس جمهور رسما این انتصاب را رسانه ای نکرده است.



🔷به نظر می‌رسد با توجه به سوابق رحمانی در مجلس و وزارت صمت او از گزینه های قابل و متخصص در اداره دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد است زیرا هم تجربه آن را دارد و هم مورد وثوق دکتر مخبر فرمانده تیم اقتصادی دولت آقای رئیسی است که این خود نوید همکاری و تعامل همه جانبه ارکان اقتصادی دولت را می‌دهد.


🔹 اما شنیده شده برخی دست‌ها در دولت و خارج از آن بویژه تیم سیاسی دولت سابق در برابر اعلام رسمی حکم رضا رحمانی توسط ریاست محترم جمهوری مقاومت کرده و بعضا سنگ‌اندازی می‌کنند.



◽️به طوریکه در ۸سال گذشته، مناطق ازاد تجاری به عنوان مهمترین حیاط خلوت حلقه اصلی دولت روحانی بوده و از آنجاییکه حلقه اعتدال و توسعه مشکل جدی با رحمانی دارند،این روزها از همه ابزارها برای سنگ‌اندازی در مسیر این انتصاب بهره می‌جویند.



🔹این درحالی است که رهبر انقلاب بر لزوم تشکیل و تکمیل هر چه سریعتر ارکان دولت تاکید داشته اند تا "فرصت خدمت"حتی یک روز هم به تاخیر نیفتد.



◻️ بی شک نقش موثر و مهم شورای عالی مناطق آزاد در توسعه صنعتی و تجاری منطقه‌ای و استانی بسیار حائز اهمیت است. لازم به ذکر است عدم همخوانی تیم مستقر در دبیرخانه با اهداف و شعارهای دولت رئیسی می‌تواند باعث خسارت و ناامیدی شود.

انتهای خبر

0
0