اقتصاد آنلاین
1399/11/29
13:06
بیشترین تغییر مالکیت حقیقی و حقوقی در بازار سهام/ خروج ۵۵میلیاردی سهامداران حقیقی از برکت

افراد حقیقی در بورس امروز ۵۸۰میلیارد تومان از بازار سهام خارج کردند که بیشترین خروج پول حقیقی از بورس یا فرابورس مربوط به گروه فلزات اساسی و همچنین سهام برکت بود.

اقتصاد آنلاین – سیده زینب رزم گیر؛ حقوقی‌ها امروز حدود ۵۸۰میلیارد تومان وارد بازار سهام کردند. ارزش کل معاملات خرد ۶هزار و ۶۶۰میلیارد تومان بود، اشخاص حقوقی ۱۸درصد یعنی هزار و ۱۹۰میلیارد تومان سهام خریدند و مازاد خریدشان ۹درصد از کل معاملات شد.


بیشترین تزریق پول حقوقی به بورس و فرابورس در سه گروه «فلزات اساسی»، «محصولات شیمیایی» و «شرکت‌های چندرشته‌ای صنعتی» رقم خورد در حالی که برآیند معاملات گروه‌های «عرضه برق گاز بخار و آب گرم» و «فعالیت‌های هنری سرگرمی و خلاقانه» به نفع حقیقی‌ها تمام شد.


سه نماد «برکت»، «شستا» و «فملی» لقب بیشترین افزایش سهام حقوقی را به خود اختصاص دادند، توجه حقیقی‌ها نیز بیشتر به «شبریز»، «دسینا» و «دیران» معطوف بود.


مالکیت حقوقی در ترکیب سهامداری گروه دارویی برکت حدود ۵۵میلیارد تومان افزایش یافت و از سوی دیگر سهامداران حقیقی پالایش نفت تبریز با برتری ۶۰میلیارد تومانی ابتکار عمل را در دست گرفتند.


امروز افزایش سهام حقیقی‌ها در ۵۹نماد و افزایش سهام حقوقی‌ها در ۱۷۳نماد به بیش از یک میلیارد تومان رسید که جمع تغییر مالکیت دسته اول ۳۲۰میلیارد تومان و تغییر مالکیت دسته دوم ۸۶۰میلیارد تومان بود.


برای مشاهده تصاویر در ابعاد اصلی روی آنها کلیک کنید


تغییر مالکیت حقیقی حقوقی29.11.99
بیشترین تغییر مالکیت صنایع29.11.99
انتهای خبر

0
0