سنا
1401/05/18
19:23
کاهش ۵۲ درصدی در فروش صنایع بورسی در تیر ماه ۱۴۰۱

مقایسه فروش صنایع بورسی در دوره یک ماهه مبتنی به تیر ماه ۱۴۰۱ نسبت به ماه گذشته، حکایت از میانگین افت ۵۲ درصدی در این صنایع دارد.

به گزارش پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، مجموع فروش صنایع بورسی در دوره یک ماهه منتهی به تیر ماه ۱۴۰۱، مبلغ ۲ میلیون و ۲۸ هزار و ۳۱۸ میلیارد و ۸۲۷ میلیون ریال بوده است. مجموع فروش این صنایع در ماه گذشته مبلغ ۴ میلیون و ۲۰۰ هزار و ۹۷۹ میلیارد و ۷۵۵ میلیون ریال اعلام شده است.


طی دوره یک ماهه یادشده، گروه محصولات غذایی و آشامیدنی بجز قند و شکر، با ۱۵ درصد افزایش در فروش در صدر گروه‌های بورسی قرار گرفته است. این گروه بورسی در ماه گذشته، مبلغ ۹۲ هزار و ۹۴۳ میلیارد و ۵۸۶ میلیون ریال فروش داشته است.


گروه خرده فروشی به استثنای وسایل نقلیه موتوری با ۳۹ هزار و ۹۴ میلیارد و ۷۶۳ میلیون ریال فروش، معادل ۱۰ درصد رشد را نسبت به خرداد ماه ۱۴۰۱ نشان داده است.


گروه ‌مواد و محصولات دارویی با ۷ درصد افزایش در فروش در مقام سومین گروه‌های بورسی قرار گرفته است. دارویی‌ها در ماه گذشته، مبلغ ۶۲ هزار و ۶۴۱ میلیارد و ۱۲۳ میلیون ریال فروش داشته است.


بررسی آمار فروش صنایع بورسی در دوره یادشده، نشان می‌دهد صنعت فرآورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای، کاهش ۹۶ درصدی در فروش داشته‌اند. بر این اساس، این گروه، مبلغ ۶۶ هزار و ۳۸۷ میلیارد و ۴۶۵ میلیون ریال فروش طی دوره یک ماهه منتهی به خرداد ماه سال جاری داشته است.


همچنین، دومین کاهش در فروش، مربوط به گروه بیمه و صندوق بازنشستگی بجز تامین اجتماعیمی‌شود. این گروه با ۴۴ درصد کاهش نسبت به ماه گذشته، مبلغ ۷۱ هزار و ۱۶۴ میلیارد و ۴۳ میلیون ریال فروش داشته است.


سومین کاهش قیمت در صنایع بورسی طی دوره یک ماهه منتهی به ۳۱ تیر ماه سال جاری به صنایع خودرو و ساخت قطعات اختصاص دارد. در این صنعت کاهش ۳۵ درصدی فروش نسبت به خرداد ماه مشاهده می‌شود؛ همچنین میزان فروش تیر ماه، ۲۰۲ هزار و ۶۲۵ میلیارد و ۹۱۴ میلیون بوده است.


یادآوری می‌شود، صنایع یادشده مشتمل بر محصولات شیمیایی، فلزات اساسی، بانک‌ها و موسسات اعتباری، استخراج کانه‌های فلزی، خودرو و ساخت قطعات، بیمه و صندوق بازنشستگی به‌جز تامین اجتماعی، فرآورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای، مواد و محصولات دارویی، محصولات غذایی و اشامیدنی به‌جز قند و شکر، مخابرات، خرده‌فروشی به‌استثنای وسائط نقیله موتوری، رایانه و فعالیت‌های وابسته به آن و عرضه برق و گاز و بخار و آب گرم و سایر صنایع می‌شوند.


کاهش ۵۲ درصدی در فروش صنایع بورسی در تیر ماه ۱۴۰۱

محبوبه حاجی زاده

انتهای خبر

0
0