کانون نهادهای سرمایه‌گذاری ایران
1401/02/11
12:09
✅مجمع "سرود" 337 تومان سود به ازای هر تقسیم کرد/ معادل بیش از 90درصد سود 📌صبح امروز مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سیمان شاهرود با حضور بیش از 58درصد...

✅مجمع "سرود" ۳۳۷ تومان سود به ازای هر تقسیم کرد/ معادل بیش از ۹۰درصد سود


📌صبح امروز مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سیمان شاهرود با حضور بیش از ۵۸درصد سهامداران و اعضای هیات مدیره برگزار شد.


🔶️ابتدا محمدرضا بازوی مدیرعامل شرکت سیمان شاهرود گفت: در سال مالی مورد گزارش درآمدهای عملیاتی شرکت ۱۰میلیارد تومان بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۹درصد رشد داشته است. از سویی سود عملیاتی شرکت سیمان شاهرود نیز ۲۹۶میلیارد تومان و درآمدهای غیرعملیاتی ۵۵میلیارد تومان بوده است. در رابطه با سنوات سرمایه شرکت باید بگویم که این رقم از ۲۷۰میلیارد تومان به ۸۸۱میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است.


🔷️وی در ادامه بیان کرد: طی سال مالی مورد گزارش ۵۸میلیون تن در مجموع سیمان در کشور توزیع شده که ۲.۱دهم درصد این میزان از سوی "سرود" تامین شده است. شرکت سیمان شاهرود ۲۳هزار تن صادرات داشته که مساوی با ۵.۳درصد از کل بازار سیمان صادراتی کشور محسوب می شود.


🔶️او با بیان اینکه ترکیه، روسیه، قزاقستان و سومالی مقاصد صادراتی شرکت سیمان شاهرود بوده اند افزود: ۶.۵ میلیون دلار میزان ارزآوری شرکت از طریق صادرات بوده است. در خصوص سیاست ها و برنامه های شرکت در حوزه فروش داخلی باید به مواردی همچون تولید و معرفی محصولات جدید، تداوم عرضه در بورس کالا، فروش ۱.۱۵۰.۰۰۰ تن سیمان در داخل کشور، افزایش کیفیت فورس به خصوص فله، حفظ بازارهای موجود و ورود به بازارهای جدید، افزایش نرخ سیمان صادراتی به ۳۶ دلار، مدیریت مصرف انرژی از طریق خرید از بورس انرژی، بهینه‌سازی بسته‌بندی‌ها و پاکت ها اشاره کنم.


🔷️مدیرعامل شرکت سیمان شاهرود اظهار کرد: برای کاهش هزینه های تولید دپو مواد اولیه را در سال مالی مورد گزارش انجام دادیم. ظرفیت اسمی شرکت ۱۸۶۰ تن در سال بوده که توانستیم از این ظرفیت ۱۴۶۱ تن سیمان در سال ۱۴۰۰ تولید کنیم. البته محدودیت های که در خصوص انرژی برای ما ایجاد شده کاهش تولید را در پی داشته است. میانگین قیمت خرید هر کیلووات برق ۱۴۰ تومان است و متوسط نرخ گاز نیز ۴۱۸ تومان است. پیش‌بینی کرده ایم که در سال جاری ۳۰۰ هزار تن صادرات را به ثبت برسانیم. میانگین نرخ صادرات ۳۰ دلار بود که با هماهنگی های انجام شده با شرکت های هم حوزه امیدواریم بتوانیم این نرخ را تا ۳۶ دلار افزایش دهیم.


🔶️بازوی مدیرعامل شرکت سیمان شاهرود گفت: مراجعات از روسیه افزایش یافته است، چنانچه تمام قراردادهای مکتوب اجرایی شوند، ۳۰۰ هزار تن صادرات به این کشور خواهیم داشت. مبالغ قراردادی با حوزه های CIS به صورت نقدی و در ایران تسویه می شوند. درآمدهای های تجاری صادرات به روسیه نیز از سوی بانک میربزینس صورت می‌گیرد.


🔷️او در خصوص تامین پاکت های سیمان تاکید کرد: تمامی پاکت‌های مورد نیز ۱۴۰۱ با نرخ سال گذشته خریداری و دپو شده است. ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه خرید پاکت می شد که با توجه به این که شرکت خرید امسال را با پیش خرید کرده بود از این محل حدود ۳۰ میلیارد تومان صرفه جویی صورت گرفته است.


🔶️لازم به ذکر است در پایان صورت های مالی سال مالی مورد گزارش تصویب شده و با موافقت سهامداران حاضر در مجمع به ازای هر سهم ۳۳۷ تومان معادل بیش از ۹۰درصد سود شرکت تقسیم شد.



انتهای خبر

0
0